Matematik

Ligning - spørgsmål - vigtigt

20. januar 2009 af mff (Slettet)

Hej (:

Jeg sidder her med en "ligning", hvor jeg ikke rigtig forstår.

pengeudbud = m/p

pengeefterspørgsel = kY-hi

pengeudbud = pengeefterspørgsmål

m/p = kY - hi

y: indkomst

i=renten

k=indkomstfølsomheden

(altså: hvis Y stiger med 5 er pengeefterspørgslen k*5

Nu skal renten så findes: i=1/h * (kY - m/p)

Det er så dét (med fed) at jeg ikke forstår - altså jeg kan slet ikke se, hvorfor at renten skal blive dette?

godt nok er i blevet "isoleret", men hvorfor skal h divideres med 1 og derefter ganges med (kY-m/p)??

Håber at der er nogle der har lyst og kan hjælpe mig (:


Skriv et svar til: Ligning - spørgsmål - vigtigt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.