Resultater: 19961 til 19980 af 436513
-
Aktiespil
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil virkelig gerne få en erfaring omkring aktier, og dermed i fremtiden investere selv i aktier. Men først vil jeg gerne prøve med fiktive penge, men jeg har problemer med at finde en hjemmeside der kører et aktiespil. Er der nogen derude der kender en hjemmeside som kører de... -
Archimedes lov - Hvorfor er der et minus tegn?
ForumindlægHejsa! Noen der kan hjælpe mig med at forståe hvorfor der et minus tegn i følgende: -ρ dA Har indtil videre fundet dette på nettet: "The minus sign is there because pressure is directed into the body" Jeg er ikke helt med på den. Har vedhæftet opgave teksten som billede Tak på... -
ilt optagelse
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med at løse denne opgave? Da der for hver liter ilt, der optages i kroppen, frigives 21,1 kJ, og da hvilestofskiftet svarer til et iltoptag på 0,25 liter O2/min, kan den maksimale iltoptagelse beregnes således: VO2(max) (i Liter/min) = Maksimale a... -
Hvad er talrækken
Forumindlæg2 5 7 10 13 ------- ---------- --------- 4 8 10 20 22 44 --------- --------- ---------- -
kvote 2 KU (medicin)
ForumindlægHej, i kvote 2-kriterierne for medicin på Københavnsk Universitet ligger de vægt på "relevant uddannelse". Har I evt. nogle idé om hvad relevant uddannelse kan være i forbindelse med medicin? -
bølger
ForumindlægFor vandbølger på dybt vand gælder der for størrelsen af udbrdelseshastigheden v: v=kvad((g*lamb)/(2*pi))hvor g er tyngdeaccelerationen, og lamb er vandbølgernes bølgelængde.vandbølgerne i Nordatlanten her typisk en periode på 10s.Beregn disse andbølgers bølgelængde.kan bare ikk komme på hvad g o... -
min opgave.. - hjælp tak :-)
ForumindlægHej :-) landet ligger sådan jeg har skrevet en tysk opgave om historien: Als Sie Es Ihm Sagten Her er min opgave har brugt et godt stykke tid så håber ikke der er for mange fejl- tusinde tak på forhånd. Liebe Eltern, Ich war sehr Träurig, viel es immer zu hause strert, gab aber jezt bin ich fr... -
Differential regning
ForumindlægNogen der vil hjælpe med løsning af: Bestem den stamfunktion til funktionen f(x)=2x-10 der har linjen med ligningen y=3 som tangent. Og Grafen for en løsning f til differentialligningen xy'+y=2x har en tangent med hældning -2 i punktet (1,f(1)). Bestem denne tangents ligning. -
hurtigt rettelse plz
ForumindlægHej allesammen, min lillebror skal til at aflevere en stil, men vil godt have, at en kigger på hans grove fejl (hvis han har nogen) inden han afleverer. Den er meget kort. Jeg har selv hurtigt skimmet det og fundet de fejl jeg kunne se, men håber der sidder en som kan se den også. ... -
Hjælp til noget aflevering:)
ForumindlægHej derude.. Jeg har en aflevering men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lave en tegning håber i kan hjælpe mig jeg har vedlagt filen:) -
Samfundsfagligemetoder
ForumindlægHej. Jeg vil rigtig gerne skrive om H.C. Andersen i fagene Dansk og psykologi, problemet er at hvis jeg skal have de to fag sammen, skal psykologi være samfundsfaglig, dvs jeg skal bruge samfundsfagligemetoder (såsom undersøgelser, observation osv ) Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg... -
Integralregning :S
ForumindlægHej Sidder og får grå hård af denne opgave.. Er det muligt at man kunne få et lille skub igang ? på forhånd tak. :) -
dansk-engelsk oversættelse(så hjælp mig dog!)
Forumindlægoversæt til engelsk 1) Næste dag lukker heksen Hans inde (to shut up) i et bur og tvinger Grethe til at arbejde hårdt. Stakkels Grethe vasker, skrubber og gør rent hele dagen. Hun er ulykkelig og græder fordi hun ikke kan hjælpe sin bror, som må blive i buret indtil han er fed nok. Så vil heksen ... -
Tysk :D Hjææææælp
ForumindlægHjælp mig, er meget usikker :( Ursula Salden, der har været lærerinde i Berlin, spurgte engang sine elever, om de ville deltage i en reportage om deres hverdag. Men eleverne syntes, det var et kedeligt og uinteressant emne. En af eleverne sagde, at de jo kun gik i skole, kom hjem igen, sp... -
reducer
Forumindlæghej. jeg har problemer med at reducer, håber i kan hjælpe. (a+b)2-a(a+2b) -
Forbedre karakterer
ForumindlægHej everyone Jeg går i 3.g og, som de fleste nok ved er der læseferie om ikke så længe. Lige nu ligger jeg på 6, 7-taller og 5 10-taller. Jeg har tænkt på om det er muligt for mig, at forbedre nogle af mine 7-taller inden læseferien? eller er det forsent nu? Måske komme op på 10? Hvad syne... -
Genretræk for et essay
ForumindlægHej Er der nogen der lige vil fortælle mig hvad genretækkene er for et essay? Tak på forhånd -
Dansk - Samf. AT, litt. værk forslag ideer til samf.
ForumindlægHey.. her i 25. time, sidder jeg stadig på bar bund, mht. til valg af emne.. Jeg tror jeg er endt med at vækge Dansk - Samfundsfag og jeg vil gerne få det til at pege mod noget "kulturmøder/sammenstød" Er der nogen der har ideer til bøger der omhandler det og hvordan det evt. kunne fle... -
Digte
ForumindlægVil i prøve at læse nogle af mine digte? www.movellas.com/da/story/201502151732336229-origami På forhånd tak! -
Kvarte cirkler i geogebra
ForumindlægHej alle. Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan man tegner denne figur inde på geogebra? Firkanten ved jeg godt, men de kvarte cirkler, der er inde i kvadratet, ved jeg ikke hvordan jeg skal lave. På forhånd tak.
