Generelt

PC på 13,3" til studie

29. juni 2014 af Mooncat (Slettet)

Jeg er på udkig efter en ny computer, som skal bruges på universitetet, og der er en Asus Zenbook, som opfylder mine krav. P.t. har jeg en Asus på 15,6", som vejer omkring 2,5kg. Jeg synes, den er lidt tung at slæbe rundt på, så denne her Zenbook på 1,45kg ville være super. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt en 13,3" bliver for lille, når man skal sidde foran skærmen i mange timer om dagen. Vil derfor gerne høre, om nogen har erfaringer med computere på denne størrelse, og kan sige mig, om skærmen er passende til studiebrug. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2014 af MaibritG

Jeg bruger primært min MacBook PRO 13,3" til studiet, og jeg er meget tilfreds med skærmstørrelsen til studiebrug. Skulle jeg dog bruge den til grafisk arbejde, ville jeg nok koble den sammen med en større skærm, men den er som sagt alletiders til studiebrug.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

jeg bruger min (7 år gamle Acer) bærbare hver dag på AAU. Foruden Word, Excel, bruger jeg Matlab, Arcmap, AutoCAD og en mængde andre programmer.

Den er selvfølgelig ikke på højde med, de nye superhurtige, med +4GB ram, SSD osv osv, men fuldt ud brugbar (og der er nogen der har noget der er ringere). Jeg har dog købt nyt batteri en gang til den og fundet en ekstra lader, så jeg ikke behøver at slæbe laderen med frem og tilbage.

Jeg har en 15" skærm og vil nok heller ikke nøjes med en mindre, da jeg faktisk bruger nogle grafiske programmer. At den vejer ca. 3,5 kg er det mindste problem.

Det komme an på dit behov, det kan du bedst selv vurdere.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: PC på 13,3" til studie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.