Generelt

Dumpet fag tre gange - merit

02. juli 2014 af PabloK (Slettet)
Hej alle

Jeg læser polit (økonomi) på KU, og har lige afsluttet mit 4. semester. Nu ligger landet sådan, at jeg stadig mangler at bestå et fag fra 2.semester (Matematik B). I sommers var jeg oppe for 3 gang, men resultaterne er endnu ikke offentliggjort. Jeg er blevet lidt smånervøs for at det skulle være gået galt, og i den sammenhæng ville jeg gerne vide om det evt. er muligt, i tilfælde af at man er dumpet for 3.gang, at tage et tilsvarende fag andetsteds og få merit til KU, og derefter fortsætte på 5. semester. Jeg ved f.eks DTU og Mat-ØK har nogle tilsvarende fag.

Pablo

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juli 2014 af BObama (Slettet)

Kunne være du skulle finde dig noget andet at lave?


Svar #2
02. juli 2014 af PabloK (Slettet)

#1
Kunne være du skulle finde dig noget andet at lave?

Ikke et særligt brugtbart svar. Jeg er ovenud tilfreds med det jeg læser, og klarer mig fint, men har lige et enkelt hængeparti. Hvorfor kommenterer når man ikke har noget konstruktivt at bidrage med?

Brugbart svar (0)

Svar #3
02. juli 2014 af BObama (Slettet)

Det kan skam sagtens være konstruktivt at indgyde til lidt eftertanke om hvorvidt med betræder den rigtige sti.


Svar #4
02. juli 2014 af PabloK (Slettet)

#3
Jep, bestemt. Men nu var det ikke det jeg spurgte om :-)

Brugbart svar (3)

Svar #5
02. juli 2014 af GalVidenskabsmand (Slettet)

I de 220 indlæg, du har skrevet, har du ikke på et eneste tidspunkt hjulpet nogen med deres spørgsmål. Det er bare den ene hånlige kommentar efter den anden. Dette er et lektiehjælpsforum.


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. juli 2014 af BObama (Slettet)

#5 Der tager du fejl.


Brugbart svar (1)

Svar #7
02. juli 2014 af GalVidenskabsmand (Slettet)

Til trådstarter: Det er normalt ikke noget problem at få dispensation til et 4. eller 5. forsøg. Og hvis det ellers går fornuftigt med dit studie, er der ingen grund til opgive, bare fordi et enkelt kursus volder lidt problemer. :)


Svar #8
02. juli 2014 af PabloK (Slettet)

#7
Til trådstarter: Det er normalt ikke noget problem at få dispensation til et 4. eller 5. forsøg. Og hvis det ellers går fornuftigt med dit studie, er der ingen grund til opgive, bare fordi et enkelt kursus volder lidt problemer. :)

Det var hvad jeg havde brug for at høre :-) Jeg kontaktede lige studieadministration, og de mente heller ikke det burde være noget problem, at få et ekstra eksamensforsøg.

Brugbart svar (0)

Svar #9
02. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Kan du ikke finde dig en dygtig tutor på altandetlige.dk som kan læse B op med dig ? Har du ikke problemer i kvantitative fag, økonometri osv hvis matematikken kniber ?


Svar #10
02. juli 2014 af PabloK (Slettet)

#9

Jeg har ingen problemer med matematik som værktøj, og det er derfor heller ikke matematikken i mikro, makro og økonometri som volder mig problemer. Første gang blankede jeg Mat B, da jeg ikke var forberedt godt nok - især matriceopgaver oplevede jeg vanskeligheder ved. Anden gang dumpede jeg en af Mogens' berygtede reeksamener, og tredje gang har jeg endnu ikke fået svar på. Det er ikke fordi jeg ikke kan matematik - jeg terpede også samtlige eksamenssæt op til 3.gang og var følte mig godt rustet, men jeg var bare så uheldig at komme op i noget jeg aldrig havde set før.

Brugbart svar (1)

Svar #11
02. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det er sgu hårdt :( men hæng i ! Skriv lige i tråden når du får svar.

Svar #12
10. juli 2014 af PabloK (Slettet)

#11 Det er sgu hårdt :( men hæng i ! Skriv lige i tråden når du får svar.

Jeg kom godt igennem - kæmpe lettelse :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #13
11. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Godt gået !


Brugbart svar (1)

Svar #14
08. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

#5
Du bekræfter min teori. Tusind tak.

Skriv et svar til: Dumpet fag tre gange - merit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.