Eksamensforberedelse

Karakterer

27. oktober 2014 af EP123 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej jeg har et spørgsmål vedrørende hvad man kan gøre for at få højere karakterer.

Jeg har gået på en Rudolf Steiner skole fra 1.klasse til 8.klasse og nu går jeg på efterskole i 9.klasse. Jeg har aldrig brugt computer i mine timer, har aldrig fået karakterer og er slet ikke vant til at arbejde på den måde man gør i en folkeskole. Det har medført, at jeg nu ikke får så gode karakterer og det er jeg lidt ked af. Så jeg ville hører og der er nogen der har stået i en lignende situation, der kunne give mig nogen tips til hvorda i klarede det og fik jeres karakterer op

hilsen Emma 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det her er noget, du med virkelig stor fordel kunne tale helt åbent med din(e) lærer(e) om. Det skal du ikke være bange for. De er de eneste mennesker i hele verden som kan fortælle dig hvad DU kan gøre bedre.

Det kan ingen af studieportalens medlemmer hjælpe dig med.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

#1 ''De er de eneste mennesker i hele verden som kan fortælle dig hvad DU kan gøre bedre.''

Ikke al for generaliserende. Nu til dags findes der lærere, som slet ikke støtter eleven, hvilket jeg selv har oplevet.


Brugbart svar (1)

Svar #3
27. oktober 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

#2:

Hvem anden end den som uddeler en lav karakter kan informere om midlet til at opnå en højere ?

Hvis en lærer ikke støtter eleven når vedkommende får løn for det, så kan man klage. Og det skal man så bare blive ved med.


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

#3

Har prøvet at klage til kontoret, desværre gjorde de slet ikke noget ved det, og læreren underviser stadig. Bemærk at det ikke kun var mig, der klagede, men hele klassen.


Svar #5
27. oktober 2014 af EP123 (Slettet)

Jeg har prøvet at snakke med mine lærer men jeg føler ikke helt de forstår hvilken situation jeg befinder mig i. De lader det meget op til mig selv, at jeg må finde nogen metoder så jeg kan følge bedre med i timerne og blive bedre til at løse de opgaver de giver 


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. oktober 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Okay - skolen kan tilbyde noget ekstra undervisning osv.

Kan dine forældre ikke tage hånd om kontakten med skolen eller er det udelukket ?


Skriv et svar til: Karakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.