Tysk

Rettelse af oversættelse.

15. november 2014 af turko2990 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej har oversat en tekst fra tysk til dansk, ville lige spørge om der er nogle som vil rette den. Det ville værer en stor hjælp. 

 Tyskland har altid været et foregangsland med hensyn til genanvendelse, affaldssortering og økologi. For nylig er der åbnet en butik i Kiel, hvor intet er emballeret og alt kan købes løst Når man kan købe mad i løs vægt, undgår man unødigt madspild. Butikken er den første i Europa, der lægger vægt på, at varerne ikke er emballeret.

Oversættelse.

Deutschland war schon immer ein Pionier in Bezug auf die Wiederverwertung, Trennung und Ökologie. Vor kurzem eröffnet vermeidet ein Geschäft in Kiel, wo nichts gepackt und alles gekauft werden kann, verlieren wenn Sie Lebensmittel in großen Mengen kaufen können, unnötige Speiseresten. Der Store ist der erste in Europa, die besonderes Gewicht darauf gelegt, dass die Elemente nicht verpackt sind.


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2014 af Tyskassistent (Slettet)

Det ser umiddelbart ud til, at eleven har blandet oversættelserne fra Google Translate og fra BabelFish.

Første sætning (identisk med løsningen fra BabelFish) er fin. Resten kan ikke bruges.


 


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. november 2014 af Stygotius

Fin og fin,  hmm.....det kan vel diskuters.

Jeg ville nu nok skrive  "Deutschland war immer ein Pionier auf dem Gebiet der Wiederverwendung, Mülltrennung.".

Resten er helt rigtigt ganske ubrugeligt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. november 2014 af Tyskassistent (Slettet)

#2

Med "fin" mener jeg, at sætningen er brugbar i skolesammenhæng.

Hvordan ville jeg oversætte sætningen, hvis den skulle læses af tyskere? Tænke tænke.... "Deutschland hatte schon immer eine Vorreiterrolle auf dem Gebiet der Wiederverwertung (eller: des Recycling), der Mülltrennung und der Ökologie inne".


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. november 2014 af Stygotius

Ja, det er da en fin gengivelse.


Skriv et svar til: Rettelse af oversættelse.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.