Studievalg og videregående studie

Optagelsesprøve

10. februar 2015 af BeratG (Slettet)

Hej allesammen. Jeg skal til optagelsesprøve da min lære ikke synes at jeg var modig nok til at klare gymnasium. Men jeg syntes at jeg er modig nok til at klare det men jeg har gode karakter 6.0. Er der et eller andet jeg kan gøre udover at tage optagelsesprøve eller snakke med læren for det har jeg prøvet.


Brugbart svar (3)

Svar #1
10. februar 2015 af Andersen11 (Slettet)

Måske mente din lærer, at du ikke er moden nok til at klare en gymnasieuddannelse?

Som forberedelse til optagelsesprøven kan du arbejde med at forbedre dit danske sprog.


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. februar 2015 af OliverHviid

"Men jeg syntes at jeg er modig nok til at klare det men jeg har gode karakter 6.0."??? Hvad mener du helt præcist?


Brugbart svar (2)

Svar #3
10. februar 2015 af Andersen11 (Slettet)

#2

Trådstarter forveklser de to ord "modig" og "moden" med hinanden.


Svar #4
11. februar 2015 af BeratG (Slettet)

Rolig drenge jeg skulle skynde mig at skrive det. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. februar 2015 af gariban

6,0 er et udemærket snit og det er godt klaret af dig. Men hvis din lærer mener at du ikke er egnet, så er det ikke udelukkende på grund af gennemsnittet. Jeg vil derfor, hvis jeg var dig, snakke med din lærer og hører hvorfor han/hende ikke synes du er egnet. Hvis du er uenig kan du tage optagelsesprøven. Den er ikke særlig svær. Ellers kan du altid tage en 10'ende klasse og gøre de ting læreren har sagt bedre denne gang.


Svar #6
12. februar 2015 af BeratG (Slettet)

Tak Gariban


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. februar 2015 af Savior123 (Slettet)

#6 Ud fra din sætning kan jeg dels forstår, hvorfor din lærer ikke har erklæret dig uddannelsesparat. Det skal ikke forstås på den kontroversielle side...


Brugbart svar (0)

Svar #8
13. februar 2015 af Savior123 (Slettet)

#1 Som Anders også siger, så skal du forbedre dit danske sprog... Sætningen du har skrevet ligger på niveau med 6. klasse. Derudover er dansk er fag du SKAL være god til... Hvis du altså gerne vil ind på gymnasiet. Måske skulle du overveje en efterskole??


Skriv et svar til: Optagelsesprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.