Debat

Skal man gøre dette når man skriver "akademisk" opgave

10. april 2015 af snylt (Slettet)

Hej.

Jeg skal snart skrive DHO, men problemet er, at jeg er liiidt i tvivl om man egentligt skal skrive kilder til ALT det man laver? Jeg mener, at man kan jo ikke skrive om et emne, som man overhovedet ikke har forstand på. Lad os sige, at jeg valgte et emne om Fidel Castro. Så skal jeg selvfølgelig skrive om ham. Jeg googler mig frem, skriver ned af den viden jeg får, og sætter det ind.

Skal jeg så skrive fodnote til alt det jeg læser? Dvs. alt det jeg skriver?

Fx, jeg læser måske om baggrundnen for Fidel Castros oprør... jeg søger, bla. bla.. og så læser jeg mig frem til svaret, og så skriver jeg det i opgaven men UDEN fodnote.

Tilladt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. april 2015 af Moderatoren

Find "Undgå plagiering" på Stopplagiat.nu

Du kan også tage testen her, så du ikke kommer til at plagiere


Svar #2
10. april 2015 af snylt (Slettet)

Tak for dit svar, men synes ikke, at jeg har fået svar på mit spørgsmål :/


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. april 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Du bliver nødt til at have kilder på. Måden man tilsyneladende gør i gymnasiet, med fodnoter, gør at det, synes jeg, fylder urimeligt meget på hver side og nedsætter læsbarheden. Hvorfor man ikke bruger en anden måde; eksempelvis (google) "harvard citation" eller lignede ved jeg ikke.

Har du står på om den måde du/I bruger kilde-notation på, kan dække over flere sætninger? Har du spurgt din vejleder/lærer om hjælp til spørgsmålet?

Jeg ved heller ikke om det her besvarede dit spørgsmål  /-:

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. april 2015 af Moderatoren

#2

Få flere forklaringer her


Svar #5
12. april 2015 af snylt (Slettet)

#4 Det koster penge at se det


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. maj 2015 af Stygotius

#3 LarsJensen0

Kan du slet ikke udtrykke dig på dansk ??


Skriv et svar til: Skal man gøre dette når man skriver "akademisk" opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.