Studievalg og videregående studie

Side 2 - Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU 2015?

Svar #21
22. juli 2015 af came (Slettet)

Der er også andre, som gerne må komme med et bud på, hvad i tror standbykvotienten ender på for jura på KU i 2015. 

Hvad tror nogle af jer, som ikke har deltaget i tråden endnu?

Kom med et bud.


Brugbart svar (10)

Svar #22
22. juli 2015 af Lockness (Slettet)

Du er efter min opfattelse ikke værd at bruge tid på.
Hvad er det for en uforskammet tone du anvender når venlige personer prøver at besvare dine ret dumme spørgsmål.
Hverken du eller andre får noget som helst ud af at gætte og da du afviser alle som gætter noget du ikke synes om med
Uhøflige og intetsigende bemærkninger, må du stoppe her og gå et andet sted hen. Med 20 år på bagen som jurist mener
Jeg desuden at dine holdninger viser du er uegnet som jurist.

Brugbart svar (4)

Svar #23
23. juli 2015 af Stats

År:    1. prio ansøgninger    kvotient 

2014  1284                        9.2
2013  1424                        9.1
2012  1434                        8.8
2011  1275                        8.5

En øget interesse ses i 2011 til 2012. Dette kræver at karakteren må hæves da man kun har x antal pladser, hvorved man sikre sig, at dem som kan klare det, har knoklet hårdest også kommer ind...

i 2012 til 2013, ses et lille fald i antallet af ansøger, dette skyldes "måske", at karaktren er hævet. I hvert fald, så er der stadig mange ansøgninger og dermed vil det igen, være dem med højest karaktere der kommer ind..

i 2013 til 2014 ses et stort fald i ansøgninger. Dette kan skyldes karakteren, mediedækning, at den kommende student har fundet et andet sted at søge hen, osv, osv. Men igen... Knapheden får karakteren til at stige.

Så i 2015, da er der 1312 ansøgninger som 1. prio. Dette er flere end sidste år...

I følge min logik, så ansøger man ikke, med mindre at man forventer, at man med ens karaktere kan komme ind... (Man vil nok ikke søge om Jura, hvis man havde karakteren 4 i gennemsnit).

Kvotienten i procent:

2013-2014: 1,1%
2012-2013: 3,41%
2011-2012: 3,53%

Det ser ud til at kvotienten flader ud, men sammenholdt med, at der var 140 færre ansøgninger fra 2013-2014, og ansøgningerne er steget fra 2014 til 2015 med 28....

Så vil en god mavefornemmelse være, omkring 9,3 dette år....

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (5)

Svar #24
24. juli 2015 af Roman Garcia

Jeg har forstået, at Came alene har ansøgt om optagelse på jura på KU. Hvorfor har du ikke ansøgt om optagelse på jura på, SDU, AU eller AAU?

Det virker da ikke særlig seriøst, at man alene søger jura på KU, når ens snit er så tæt på KU' adgangskvotienten sidste år.


Brugbart svar (2)

Svar #25
24. juli 2015 af Stats

Nøj.. Det vil jeg også sige... Hvis man brænder for en uddannelse, hvorfor gør man ikke alt for at blive det så?
- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #26
25. juli 2015 af came (Slettet)

Mine personlige bevæggrunde for, hvor jeg søger hen, vedrører kun mig.

Det der vedrører mange andre mennesker end mig selv, er nemlig trådens emne:

Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU i 2015?

Hvis i ikke har nogen forslag til ovenstående spørgsmål, så synes jeg ikke i skal skrive i denne tråd. Ellers er der ingen årsag, til at tråden overhovedet eksisterer.

Tråden bør kun handle om emnet og intet andet. Jeg har heller ikke tænkt mig, at svare på irrelevante spørgsmål i forhold til trådens emne. 

Men deltag i debatten, i stedet for at lukke diskussionen med personlige spørgsmål. 

Emnet interesserer mange mennesker og bør udelukkende handle om emnet: Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU i 2015?


Brugbart svar (4)

Svar #27
25. juli 2015 af Dulugtergrimt

Interesserer det mange mennesker? Hvor har du det fra? Umiddelbart er det sparsomme opbud i tråden vel en rimelig indikator for, at folk er fløjtende ligeglade, da de alligevel får svar om et par dage. Debatten kommer vel ikke til at ændre noget for nogen som sådan, andet end at de kan gå og sige "Øj, der er nogen der siger, at de tror jeg kommer ind, og nogen der siger at de ikke tror det. Sikke brugbart".


Brugbart svar (3)

Svar #28
25. juli 2015 af Lockness (Slettet)

Der er jo overhovedet ikke tale om en "debat".
Det er noget helt andet.
På barnlig vis har du startet gættekonkurrence uden præmie som ingen får noget ud af.


Svar #29
25. juli 2015 af came (Slettet)

Jeg kræver, at i argumenterer for Jeres synspunkter, holdninger og meninger. Dermed er der ikke tale om, at nogen skal gætte på noget som helst.

Derfor kan denne debat og diskussion være interessant for rigtig mange mennesker. Debatten kan også være interessant for folk som har søgt andre steder hen og skal gå på andre uddannelser.

Altså hvordan man argumenterer for noget, som er vigtigt for rigtig mange andre mennesker. 

At argumentere er meget vigtig for en god debat og kan måske åbne en stor interesse og følgeskab, for nogle af dem, som ikke har deltaget i tråden endnu. 


Brugbart svar (4)

Svar #30
25. juli 2015 af Dulugtergrimt

Hvad skal "debatten" lede frem til? En debat handler vel mest om at prøve at rykke synspunkter, og det virker imo ret ligegyldigt at forsøge, at rykke folks synspunkter på det her. Det er ikke fordi folk skal stemme om, hvad standby-kvotienten bliver. Det er derfor en fuldstændigt ligegyldig debat, der intet ændrer.


Brugbart svar (5)

Svar #31
25. juli 2015 af Yofo (Slettet)

Kræver? Det kan du ikke. Du kan anmode om, at folk argumenterer, men du kan altså ikke kræve noget. Derudover, så er det umuligt at argumentere for dette emne, uden at det ender med at blive en ren gætteleg. Det er også en smule mærkværdigt at dette omhandlende standykvotienten for jura på KU, ifølge dig, er vigtigt for rigtig mange andre mennesker, når du er den eneste som har efterspurgt dette pågældene emne. 


Brugbart svar (2)

Svar #32
25. juli 2015 af Letum

Det var da en underlig debat... Hvordan i alverden kan man argumentere for hvad standbykvotienten bliver i år? Det er da umuligt at vide, når vi hverken kender antallet af alle ansøgere, som har søgt om standby, og deres gennemsnit? 


Brugbart svar (0)

Svar #33
25. juli 2015 af Roman Garcia

@ Came

Det er naturligvis korrekt, at det er din egen beslutning, men hele diskussionen om adgangskvotient i forhold til dit snit er jo lidt irrelevant, når du jo har rigtig gode muligheder for at komme ind på SDU, AU og AAU. Derfor vil det efter min opfattelse være relevant at kende baggrunden. Der er bestemt ikke tale om dårligere uddannelser i Odense, Aarhus og Ålborg, og derfor har jeg altid lidt svært ved personer, som søger byen og ikke uddannelsen. Det er en lidt forkælet holding og viser, at man nok ikke er fuldstændigt interesseret i den relevante uddannelse, og sandsynligheden for at man bliver god inden for det specifikke felt er dermed mindre. Det kan dog være, at der er andre personlige grunde, som binder dig til København, men hvis det ikke er tilfældet, så kan det være ret sundt at bo i andre byer end København. Det giver lidt perspektiv.

Men der er selvfølgelig mulighed for, at du har valgt at søge HA (jur) som 2. prioritet, hvilket jo viser, at du er interesseret i de juridiske problemstillinger. 


Svar #34
25. juli 2015 af came (Slettet)

Jeg har tidligere, frivilligt boet i andre byer end København, men i øjeblikket har jeg gode personlige årsager til at søge i København og omegn - og så vil jeg ikke uddybe dette område yderligere. 

For at vende tilbage til emnet, som det hele bør handle om - så håber jeg at der er flere debattører, der vil deltage og prøve at svare på spørgsmålet:

Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU i 2015?

Ovenstående spørgsmål, er interessant for rigtigt mange mennesker, og jeg ved der er nogle derude der må og bør have nogle gode bud på, hvad de tror standbykvotienten på jura ved KU i 2015 ender på.

Måske kender I nogle, som kender nogle - som der ved noget interessant om dette område og emne. Altså har nogle gode, måske hidtil ukendte oplysninger, om det pågældende emne og område. 

Det eneste jeg kræver, er nogle gode argumenter, der bør argumentere for lige præcis Jeres sag og holdning samt synspunkter. 

Jeg håber på, i tør og komme med nogle udmærket bud, holdninger, meninger og synspunkter. 

Jeg har i hvert fald gjort, hvad jeg kunne for, at lokke nye debattører til denne tråd, så vi kan få gang i en virkelig interessant debat og diskussion. 

Og selve diskussionen berører og vedrører vigtige informationer for rigtig mange mennesker, også ude i fremtiden. Med fremtiden menes, at det også kan være om flere år fra nu.

I fremtiden kan folk læse i denne tråd og se, hvordan jeg har valgt at argumentere for mine synspunkter, og hvordan andre har valgt at argumentere for, hvad de tror på. Hvorved disse argumenter, kan interesser mange mennesker og folk derude, der må have have lyst til at læse omkring dette område og emne.


Brugbart svar (2)

Svar #35
25. juli 2015 af Dulugtergrimt

Ih, det er så spændende....

Jesus, så forstå det dog :D


Brugbart svar (3)

Svar #36
25. juli 2015 af AdamSchmidt (Slettet)

Forestil jer, at blive placeret i en gruppe med dette geni.


Brugbart svar (2)

Svar #37
25. juli 2015 af Lockness (Slettet)

Ja, tænk at bruge så meget tid på et så totalt intetsigende spørgsmål og hvor det endelige resultat er lige om hjørnet og hvor manden går op i sin "debat" som om det havde nogensomhelst betydning.
Tænk hvad han kan få ud af en virkelig debat om noget betydningsfuldt.

Brugbart svar (1)

Svar #38
25. juli 2015 af Stats

#34
" Måske kender I nogle, som kender nogle - som der ved noget interessant om dette område og emne. Altså har nogle gode, måske hidtil ukendte oplysninger, om det pågældende emne og område. "

Og du ville læse jura??? Jura går jo ud på, hvad der er rigtigt og forkert.... Og det du hentyder til, er nogen der har opsnappet oplysninger som videregiver dem på ulovligvis.. Håber aldrig du bliver jura studerende.

PS. Tror også der ligger en Moské i Odense....
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #39
25. juli 2015 af Stats

. Blev lidt sur her.... :/
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #40
25. juli 2015 af anonym000

9,4

- - -

...............


Der er 57 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.