Studievalg og videregående studie

Side 3 - Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU 2015?

Svar #41
26. juli 2015 af came (Slettet)

Der er ingen årsag til ikke, at holde sig til spørgsmålet, som er følgende: 

Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU i 2015?

Hvis i ikke vil svare på spørgsmålet, så er der ingen grund til at deltage i tråden. 

Tråden er vigitg for andre mennesker end jeg, så bevar fokus ellers er der ingen årsag til at fortsætte med, at skrive i tråden.

Argumenter for jeres holdninger, hvis i har en, for ellers er tråden ligegyldig.

Og det må og bør ikke ske.

Husk at argumenter, for at holde tråden interessant.


Brugbart svar (2)

Svar #42
26. juli 2015 af Dulugtergrimt

Kan du ikke starte en anden tråd, hvor folk kan tilkendegive, at det er vigtigt for dem? Hvori ligger det vigtige?

Svar #43
26. juli 2015 af came (Slettet)

Det må man selv fortolke og argumenterer for.


Brugbart svar (3)

Svar #44
26. juli 2015 af Dulugtergrimt

Man må selv fortolke og argumentere for at det er vigtigt? Jesus, det giver jo ingen mening. Du har ad flere omgange postuleret at det er vigtigt for mange. Du må jo vide noget som andre ikke ved, siden du kan udtale dig om det. Indtil videre lader det, som sagt tidligere, til, at folk synes det er totalt ligegyldigt.

Fortæl hvorfor du mener det er vigtigt for mange...

Svar #45
26. juli 2015 af came (Slettet)

Det må man som sagt selv fortolke og argumenterer for. 


Brugbart svar (4)

Svar #46
26. juli 2015 af Dulugtergrimt

Så du ved det altså ikke. Det er noget du slynger ud for at retfærdiggøre at blive ved med et ligegyldigt emne, folk alligevel ikke gider 'debattere' med dig.

Fint nok.

Svar #47
26. juli 2015 af came (Slettet)

Der er rigtigt mange, der har deltaget i denne tråd.

Derfor må emnet være vigtigt for rigtig mange mennesker.


Brugbart svar (3)

Svar #48
26. juli 2015 af Dulugtergrimt

Og hvor mange 'seriøse debatindlæg' har du fået? De fleste forsøger at fortælle dig, at det er totalt ligegyldigt at diskutere det her. Selv dem, der er kommet med noget lettere seriøst har derefter fortalt dig, hvor ringe du er til at 'debattere', for uanset hvor velargumenteret du prøver at fremstå, så falder det hele til jorden, da dine argumenter i det store hele svarer til dem, du ikke mener er gyldige.

Men self. kan du leve videre i illusionen om, at folk finder det interessant.

Svar #49
26. juli 2015 af came (Slettet)

Tråden bliver længere og derfor er interessen stor, for det pågældende område.


Brugbart svar (3)

Svar #50
26. juli 2015 af Dulugtergrimt

Den sammenhæng har du grebet ud af luften, i et forsøg på at forklare dig selv, at du er en succesfuld 'debattør'. Fjern de indlæg, der egentligt beder dig stoppe, og hvor mange indlæg har du så tilbage? Det er det samme, når du fortæller dig selv, at man vil genfinde denne tråd om nogle år og læse det du har skrevet med interesse. Sorry to say, men der er sgu ikke rigtigt nogen, der finder det interessant.

Brugbart svar (2)

Svar #51
26. juli 2015 af Stats

Jeg forstår slet ikke hvordan du kan have et " godt " karaktergennemsnit?

Du skriver hele tiden " fortolk og argumenter " MEN, at argumentere kræver mindst et belæg og hjemmel.

Du skriver; der er mange der har interesse for emnet... MEN i 2015 var der 2.296 der søgte in på jura studiet i København hvor der kun er 1.312 personer der søgte 1. Prioritet.
I 2015 kom der 46.100 nye studenter. Samlet vil det sige, at 984/46.100= 2,14% KAN have en interesse. Mens 1312/46.100 = 2,85 HAR en interesse..

Du har ingen ret til at sige at det har en interesse for mange, da det kun er 2,85% af alle studenter der har en interesse i dit debatindlæg. Herudover vil jeg også skynde mig at sige, at det er nok under 50% af dem som har interesse, der er lige så dumme, at tro at dette debatindlæg kan fører til noget relevant...
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (2)

Svar #52
26. juli 2015 af Stats

Og dertil 0,024% af hele Danmarks befolkning

Danmarks befolkning = 5.500.000 mennesker (ved godt at den er steget, men det hiver jo også bare procenten, af dem som har interesse, ned.

Hvorfor argumentere #0 ikke for, hvorfor det er en vigtig debat?
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #53
26. juli 2015 af Yofo (Slettet)

Grunden til at jeg har deltaget i denne "debat" er, at jeg føler mig en smule provokeret over hvordan du bare regner med, at du 100% kommer ind via standby, men alligevel spørg folk om deres mening. Hvis du virkelig er så sikker på dit gennemsnit, så behøver du jo ikke engang at høre hvad andre har at sige. 


Brugbart svar (2)

Svar #54
26. juli 2015 af Roman Garcia

@ Came

Jeg håber egentlig, at du bliver optaget på jura. Her lærer man at argumentere, og er der noget du har meget svært ved, så er det at argumentere. Jura handler kort sagt om at argumentere og overbevise andre om, hvad løsningen på juridiske problemer er. Derfor lærer man på jura at argumentere. 

Jeg synes dog også, at du måske skal overveje en uddannelse, som i højere grad passer til dine styrker. Når du har fået et forholdsvis godt snit, er der unægteligt en række fag, hvor dit niveau er over middel, og du skulle måske vælge en universitetsuddannelse, der passer til disse fag.


Brugbart svar (0)

Svar #55
26. juli 2015 af Letum

Jeg håber selvfølgelig, ligesom mange andre, at du bliver optaget på dit ønskede studie, men du har altså skabt et dårligt indtryk af dig selv, desværre :)


Brugbart svar (0)

Svar #56
27. juli 2015 af matnoob (Slettet)

Snittet bliver 10!

Hvorfor? Bare fordi! Det er et rundt tal! Og jeg kan godt lide runde tal! Dette er min stærke argumentation. Men jeg kunne uddybe den ved at sige, at 15 er også et rundt tal. Men i og med at man ikke kan få 15 i snit, så tror jeg, at det bliver 10, fordi vi er i 2015 og det er et rundt tal. Hvilke andre argumenter er der? Jo, 10 er det, der kommer før 15 i 5 tallets gangetabel. 15 - 5 = 10. Snittet bliver 10.

P.S.: Ovennævnte er et forsøg på afspejlning på absurditeten i spørgsmålet og "kravet" om argumenter.

P.S.S.: Jeg håber dog, at came bliver optaget på jurastudiet. 

P.S.S.S.: Came, hold ud!


Brugbart svar (0)

Svar #57
27. juli 2015 af Lockness (Slettet)

Ja Came du er en rigtig sej gut der bare skal klemme på når/hvis du kommer ind på jurastudiet. Der finder du ud af at jura ikke var det du troede. Kravene er ikke bare noget diffust og argumentationen skal være juridisk. Nu nærmer tiden sig hvor du enten kan klappe i de små hænder eller konstatere den bare ikke gik.
Håber det bedste for dig i fremtiden. Tror iøvrigt du ville egne dig til at blive kanalsvømmer på 3000 meter med den energi du er i besiddelse af.
Held og lykke.

Forrige 1 2 3 Næste

Skriv et svar til: Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU 2015?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.