Andre fag

Hjælp til valg af bærbar (til noteskrivning i timerne)

21. oktober 2015 af Brugernavn34 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej!
Jeg begyndte for en måned siden på STX, og jeg har indtil videre klaret mig med at tage noter via. papir og blyant. Men det går lidt langsommere, og jeg har svært ved at holde styr på mine noter.
Jeg har en meget gammel, tung, tyk og langsom bærbar, men da jeg cykler 7 km i skole, har jeg ikke lyst til at slæbe på den. Jeg kunne self. bare spænde den fast bagpå, men problemet, med at den er langsom og ikke holder strøm i lang tid, er der stadig.
Lærererne FORVENTER, vi har vores bærbar klar på 1 sek, hvis de siger det. Der bruger jeg så min iPhone. Derfor nytter det ikke at tage min gamle bærbar med.
Kan I anbefale en bærbar, som er klar hurtig og er god til noter?
Jeg har aldrig prøvet macbook, og jeg er derfor lidt skeptisk overfor den, men hvis den bare er det, der duer, må jeg jo lade mig overtale til at lære den at kende. Jeg tænker bare, at hvis jeg skal have en fx ny Asus, vil den nok ikke være ligeså hurtig? Næsten alle i min klasse har macbook.
Er det ikke noget med, at "OneNote" er et godt noteprogram? Men har Macbook det? Jeg har hørt både, de kan og ikke kan tage OneNote.
Jeg er på den, da jeg ikke kan finde rundt i mine noter, så det er på tide, jeg får en bærbar - nu! :-D


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. november 2015 af serieaddicted

Ja, det er vel på tide at få dig en bærbar. Jeg har igennem næsten hele min gymnasietid haft en ASUS, og altid været skeptisk over for MacBook....var en total anti mac person. Desværre skete der det, at 2 dage før mine asluttende skriftlige eksamener i foråret blev min skærm ødelagt, og var derfor nødt til at købe en ny. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle købe, for jeg ville jo helst gerne have en der ville fungere godt i de forhåbentlige kommende mange år, og især god til universitet. Jeg endte med at købe den nye MacBook 2015 (MacBook Pro med Retina- skærm), og husk på, at jeg havde to dage til at lære den at kende, især det matematiske værktøj Maple, og det lykkedes mig. Det ville tage nok dig et par timer eller blot en time at lære den at kende. Det er jo ikke fordi der er nogle vilde ting der skal læres. I forhold til dit spørgmål om OneNote, kan man godt få det, og det er det bedste noteprogram jeg kender. Man skal bare hente den fra  App Store. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. marts 2016 af Brugernavn2522 (Slettet)

Det er virkelig vigtigt!!! Kan du ikke kontakte mig? Eller har du ikke Facebook eller andet jeg kan kontakte dig hos?:// haster en smule:/

Skriv et svar til: Hjælp til valg af bærbar (til noteskrivning i timerne)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.