Matematik

Variable og sammenhænge

18. december 2015 af helpmeeeee - Niveau: C-niveau

Sidder med den her matematik aflevering og jeg forstår den simpelthen ikke. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. december 2015 af SådanDa

Hej, hvad er det ved opgaven, som du simpelthen ikke forstår?


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. december 2015 af Toonwire

Hejsa,

Kan du oploade opgaven som en billedfil, .pdf, eller formulere den i dine egne ord?


Svar #3
18. december 2015 af helpmeeeee

#1

opgave 1 a

Hvordan skal den stilles op? 
De variable jeg tror der er, er  figurene trekant/firekant, farverne blå/gul og til sidst størrelserne stor/lille :)


Svar #4
18. december 2015 af helpmeeeee

#2 

Hej. Jeg forstår ikke helt hvad det er du mener? :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. december 2015 af SådanDa

Jamen, det ser da også meget rigtig ud, men der findes vist en størrelse mere, stor/mellem/lille, ellers er jeg enig! :)

Selvom orienteringen (hvilken retning figurene vender) også kunne være en variabel, men du bliver kun bedt om 3, så farve, form og størrelse må være god nok.


Svar #6
18. december 2015 af helpmeeeee

Okay super. Men hvordan skal jeg skrive det? Jeg forstår ikke hvordan det skal stilles op :)

Brugbart svar (0)

Svar #7
18. december 2015 af SådanDa

Du skriver vel bare noget i stil med: a) Følgende tre variable er i spil, figurens form, figurens farve og figurens størrelse.

Sådan ville jeg i hvert fald gøre :)


Svar #8
18. december 2015 af helpmeeeee

Okay, mange tak :)

Svar #9
18. december 2015 af helpmeeeee

Hvad med c? 

Er der en sammenhæng mellem nogle af variablerne? - hvis ja, hvilken?


Brugbart svar (0)

Svar #10
19. december 2015 af SådanDa

Hvad har de blå figurer til fælles, og hvad har de gule figurer til fælles? Måske kan du finde en sammenhæng mellem farven og noget andet? :)


Skriv et svar til: Variable og sammenhænge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.