Studievalg og videregående studie

Ingeniør - Maskinteknik - Noget for mig?

18. januar 2016 af KevinKK (Slettet)

Hej!

Jeg har et lille spørgsmål som jeg håbede i kunne svare mig på.

Er i gang med at læse Mat A op og jeg syntes det er svært.

På mat b fik jeg karakteren 7/7. Det skal lige nævnes at jeg tog mat b på et turbokursus, og jeg syntes det gik lidt for hurtigt. Det varede en 6 uger.

Mit spørgsmål er så om jeg vil kunne klare en ingeniøruddannelse? Hvad er jeres erfaring at starte på sådan en uddannelse hvis man har en smule svært ved matematik?

Altså jeg kan sagtens forstå Matematik a når jeg får det forklaret et par gange, er bare ikke et naturtalent.

Håber i kan hjælpe ;)

Hilsen,

KevinKK


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. marts 2016 af GameofThronesfanboy123

Hej Kevin. Jeg er selv ved at studere som diplomingeniør på DTU, og jeg fik mildest talt en uduelig karakter i matematik A, grundet et frustrerende eksamenssæt, men kom alligevel ind på DTU diplom IT-elektronik. Bestod Basismat med 02, men det var mest fordi, at jeg tog mig grundigt sammen med at lave afleveringerne. Jeg vil dog sige, at det du skal spørge dig selv om er, hvorvidt du ahr lyst til at arbejde med matematik på højt plan som dit fuldtidsjob? 

Syntes nemlig selv at meget af det matematik vi havde på DTU var rimeligt hardcore, og det var det mest simple af det, da det var for Diplom. Gpr ud fra det er en diplomuddannelse du er ude efter, da der ik er civil uddannelse på DTU, hvis det da er det uni du søger.

Prøv at slå pensum op for matematik for diplomingeniører, og se derfra. Bare husk,at du på den ene eller anden måde komemr til at skulle bruge alt matematik fra basismat pensum. Så hvis du synes det er meget uoverskueligt, er det nok et spørgsmål om hvor motiveret du føler dig til at læse maskinteknik.

Håber indlægget hjalp lidt ;)


Skriv et svar til: Ingeniør - Maskinteknik - Noget for mig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.