Matematik

Læse op til eksamen - Mat A.

21. april 2016 af Uddannelse2016 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa!

Jeg vil gerne påbegynde mit arbejde med at læse op til den skriftlige eksamen i matematik på A-nivaeu (HHX). Normalvis får jeg 12 for mine afleveringer, men jeg er alligevel ret nervøs for eksamen. Den relativt korte tid, vi har til at løse opgaven, er det, der gør mig mest nervøs. Følgeligt ønsker jeg altså at læse mere end almindeligt godt op til eksamen.

Spørgsmålet til jer er så; hvor skal jeg starte? Hvordan læser jeg op på den mest effektive måde? Er der noget, jeg bør være opmærksom på?

Jeg har ærligt talt lidt svært ved at finde hoved og hale i det hele. Der er mange emner og mange typer opgaver, både med og uden hjælpemidler, vi skal kunne løse. :-)

På forhånd tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. april 2016 af JulieW99

Gå udenom de ting du ved du kan uden problemer. Tag fat i det emne du har sværest ved først.

- - -

Vh Julie


Svar #2
21. april 2016 af Uddannelse2016 (Slettet)

Tak for svaret! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. april 2016 af peter lind

Til de skriftlige eksamen skal du først og fremmest regne opgaver. Du kan regne nogen helt igennem og nogen kan du bare se efter de enkelte beregningstrin


Svar #4
22. april 2016 af Uddannelse2016 (Slettet)

Også mange tak til dig! :-)


Svar #5
23. april 2016 af Uddannelse2016 (Slettet)

Bump


Brugbart svar (0)

Svar #6
23. april 2016 af gariban

Kan du ikke bare finde tidligere eksamenssæt og øve dem? Eventuel med facitliste, så kan du se din emner du har svært ved og læse op.

En matematik eksamen er en af de nemmeste eksaminer at læse op til - men derimod også en af de sværeste eksaminer IMO.


Svar #7
25. april 2016 af Uddannelse2016 (Slettet)

Tak for svaret! Jeg kan desværre ikke finde facitlister, men soeffi har venligst givet mig nogle eksamenssæt. :-)


Svar #8
27. april 2016 af Uddannelse2016 (Slettet)

op


Skriv et svar til: Læse op til eksamen - Mat A.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.