Matematik

Bruge internettet til afgangsprøve - problemregning???

02. maj 2016 af Oliver456 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej alle

Må man gerne bruge internettet, når man laver problemregning, Altså f.eks. hjemmesiden "Matematikfessor", eller må man KUN bruge ens bog og notater?

tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. maj 2016 af calliemoore (Slettet)

Du må slet ikke gå på nettet, da det ikke er tilladt at komme i kontakt med nogen. Så nej du må ikke benytte internettet, men du må derimod bruge alle de noter, bøger og papir både elektronisk og ikke elektronisk, så længe du ikke går på nettet. 

Sådan var det ihvertfald for mig da jeg gik i folkeskole.


Brugbart svar (1)

Svar #2
02. maj 2016 af jegbrugerstudieportalen1 (Slettet)

Hvis du vil have -3 og vil til sygeeksamen så er du velkommen til at bruge nettet. Ellers skal du nok bare holde dig fra det da man ikke må det.


Svar #3
02. maj 2016 af Oliver456 (Slettet)

Jeg ved godt at man ikke må komme i kontakt med hinanden. Det jeg spørger om er, om vi må bruge internettet til f.eks. at finde ud af hvordan man ganger med brøker osv.


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. maj 2016 af calliemoore (Slettet)

Svaret er nej. Du behøves ikke at være flabet..


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. maj 2016 af gariban

#4

Du behøves ikke at være flabet..

Nu synes jeg du skal holde en god tone. Trådejer gør intet forkert, og stiller et meget vigtigt spørgsmål.


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. maj 2016 af calliemoore (Slettet)

#5
#4

Du behøves ikke at være flabet..

Nu synes jeg du skal holde en god tone. Trådejer gør intet forkert, og stiller et meget vigtigt spørgsmål.

Jeg besvarede ham også respektfuldt men den måde han besvarer mig synes jeg ikker er acceptabel nu hvor jeg prøvede at hjælpe ham.


Svar #7
02. maj 2016 af Oliver456 (Slettet)

#1

Sådan var det ihvertfald for mig da jeg gik i folkeskole.

Der var mange ting som man ikke måtte dengang, som vi gerne må nu. F.eks. må vi høre musik under prøven, i Dansk skriftlig fremstiling må vi bruge internettet, og i dansk retskrivning må vi bruge en online ordbog.


Brugbart svar (0)

Svar #8
02. maj 2016 af calliemoore (Slettet)

Øhm jeg gik i folkeskole sidste år, går på gym nu. Samme regler havde vi også, så gammel er jeg skam heller ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #9
03. maj 2016 af Idja (Slettet)

Jeg havde problemregningen i dag, og det var blevet gjort meget klart i retningslinjerne før prøven, at man gerne måtte bruge internettet, hvis det havde været en del af den daglige undervisning, hvilket det har været. Sociale medier såsom Facebook, Snapchat og lignende, hvor man havde mulighed for at kommunikere med hinanden var bandlyst, og hvis man blev taget i at bruge de sociale medier, blev man bortvist. 


Brugbart svar (0)

Svar #10
03. maj 2016 af SRHMaxwell

Kunne folk i det minste prøve at få lidt viden omkring emnet, før de svarer, i stedet for at være flabede og få andre til at se dumme ud?

Nu ved jeg godt det er forsent, men alle regler findes på undervisninsministeriets hjemmeside.(link her)

https://www.uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Folkeskolens-proever/Afholdelse/Tilladte-hjaelpemidler/Oversigt-9-klasse

Og det er et klart JA, du måtte gerne bruge internettet til prøven.


Skriv et svar til: Bruge internettet til afgangsprøve - problemregning???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.