Dansk

Mundtlig Dansk identitet

03. maj 2016 af MaleneHilde - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg har trukket identitet til mundtlig dansk. Mit problem er så at jeg ikke rigtigt forstår hvad det er jeg skal. Altså jeg kan vælge mellem noveller, kortfilm osv, og så skal jeg vidst identificere og perspektivere eller noget, jeg er ikke helt sikker. Jeg har spurgt min lærer flere gange, men jeg forstår bare ikke rigtigt hvad det er han mener, så jeg håber virkeligt at der er nogle af jer som vil hjælpe mig med at forstå hvad det err jeg skal.


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. maj 2016 af SRHMaxwell

Du skal vælge et værk (kortfilm, novelle, eventyr, digt, reklame osv.) med temaet identitet. Du skal kunne perspektivere dit værk til noget fra dit pensum. Måske er handlingsforløbet ens? Eller den måde hovedpersonerne handler på? Så længe det kan perspektiveres til pensum på en eller anden måde.

Til eksamen skal du først tale om identitet, så kommer du ind med en analyse af dit værk, og derefter perspektiverer du. Blandt alt det så skal du også læse ca. en halv side op. Det må du selv bestemme hvornår, men jeg vil foreslå i starten. Så er der god tid til det, og det dulmer måske nogen nerver. 


Svar #2
08. maj 2016 af MaleneHilde

Tusind tak for hjælpen

#1

Du skal vælge et værk (kortfilm, novelle, eventyr, digt, reklame osv.) med temaet identitet. Du skal kunne perspektivere dit værk til noget fra dit pensum. Måske er handlingsforløbet ens? Eller den måde hovedpersonerne handler på? Så længe det kan perspektiveres til pensum på en eller anden måde.

Til eksamen skal du først tale om identitet, så kommer du ind med en analyse af dit værk, og derefter perspektiverer du. Blandt alt det så skal du også læse ca. en halv side op. Det må du selv bestemme hvornår, men jeg vil foreslå i starten. Så er der god tid til det, og det dulmer måske nogen nerver. 

Mange tak for hjælpen. Nu spørger jeg måske dumt (dansk er ikke mit bedste fag dsv.), men når du siger at jeg først skal fortælle om identitet, mener du så at jeg skal fortælle hvad det er osv? Og analyse, er det at jeg analyserer det jeg har valgt? Og perspektiverer, er det hvor jeg "sammenligner" emed pensum?


Brugbart svar (1)

Svar #3
09. maj 2016 af SRHMaxwell

Jep, alt er det du lige sagde er rigtigt


Svar #4
12. maj 2016 af MaleneHilde

Okay tusind tak

#3

Jep, alt er det du lige sagde er rigtigt


Skriv et svar til: Mundtlig Dansk identitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.