Studievalg og videregående studie

Jurastuderende har brug for hjælp!

17. juni 2016 af Jasmin1 (Slettet)

Hej, 

Jeg er jurastuderende på mit andet år på Syddansk Universitet. 

Jeg får ringe karakterer i de fleste fag - og nu har jeg tænkt mig intensivt arbejde på det. 

Jeg har altid været en hårdknoklende studerende, hvorfor jeg føler ikke at mine karakterer afspejler mig. Jeg har brugt meget tid på at forstå pensum, lave noter samt komme til forelæsninger. At anvende juraen i praksis samt diskuterer og reflekterer om opgaver og pensum med min medstuderende har ikke fyldt så meget i forhold til, hvor væsentlig det er for indlæringen og den individuelles faglige udvikling. 

Jeg har lavet øvelsesopgaverne dagen før de skulle gennemgås. Med andre ord har jeg ikke anvendt loven, ligeså meget som jeg gerne villet. Jeg har følt mig tidspresset, da forlæsningerne og pendle fra Odense til København tager en del af min tid. Jeg har ligeledes følt at de dårlige karakterer har knækket rigtig meget af min selvtillid, hvorfor jeg på ingen vis har kunne genkende mig selv siden starten på dette studie. 

Jeg er dog kommet frem til, at de dårlige karakterer samt manglende selvtillid ikke skal slå mig ud. 

Mine spørgsmål er:

1) Hvad er jeres gode råd?

2) Hvor meget tid bruger i på at anvende loven i praksis

3)Hvor meget tid bruger i på læsning/pensum? 

Mvh 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2016 af Justitia

Nu er jurastudiet ikke en gavebod. Det er ét hårdt studie og karaktererne er generelt lave.

Som du selv ved, så betyder karaktererne på studiet meget, hvorfor mange jurastuderende arbejder benhårdt hver dag. Men alligevel sker det at folk få mindre gode karakterer - det er helt normalt. 

Jeg vil råde dig til at købe kompendier, læse Karnovs noter, lave eksamenssæt, få sparringspartnere, læse pensum 2-3 gange og lave gode noter som du forstår! 

I eksamensperioden læser jeg imellem 2-10 timer om dagen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juni 2016 af JulieW99

Ville det hjælpe at flytte? Som du skriver pendler du, og jeg tænker at flytte til Odense kunne være en god idé, så du sparer den tid. Ellers skal/kan du bruge den på at læse.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Jurastuderende har brug for hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.