Dansk

Ret og giv karakter

11. november 2016 af Psychonaut (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Er der nogle der kan rette og give en karakter til dette essay, gerne med kritik og begrundelse hvofor.

Essay opgaven lyder på, " Skriv et essay med titlen, At bygge broer."


Svar #1
14. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

bump


Svar #2
15. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

bump pls


Brugbart svar (1)

Svar #3
15. november 2016 af Stygotius

Det gør din lærer. Det skal Studieportalens brugere ikke anvende deres tid og deres energi og deres viden på.

SP er beregnet til at man kan få hjælp til de ting man ikke selv kan finde ud af, ikke til at rette opgaver og kommentere dem.  -gratis


Svar #4
16. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

Min lærer siger at jeg skal finde nogle andre til at rette den, da mig og min lærer er uenige om karakteren og hvad et essay skal indebære.

Dette er en hjælp til mig for at jeg kan vide hvordan jeg skal skrive essayet, og hvordan den bliver vurderet. Jeg kan ikke selv finde ud af det. Så jeg synes da at dette er lige hvad SP er beregnet til. Eller mener du noget andet?


Brugbart svar (1)

Svar #5
16. november 2016 af Stygotius

Prøv at læse  https://www.studieportalen.dk/kompendier/dansk/essay  


Brugbart svar (1)

Svar #6
16. november 2016 af Oxroze (Slettet)

Jeg kan godt lide din Essay, du har skrevet det meget interessant, og jeg blev også nyssgerig hver sætning! Plus, det fangede også min opmærksomhed :-) 

Så jeg vil nok give dig et 7/10! 


Brugbart svar (2)

Svar #7
16. november 2016 af nera

hvad har du fået for den?


Svar #8
16. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

Tak for at du gad at læse den Oxroze ^^

Fik et 02 af min lærer, nera.


Brugbart svar (1)

Svar #9
16. november 2016 af Stygotius

Den stil er bestemt ikke til mere end allerhøjst 4, -måske endda 2.

Sproget i den er kaotisk, og sætninger er primitive og usammenhængende.

Bisætninger står helt umotiveret og hænger i luften uden sammenhæng med deres hovedsætning,

" Da man omgås meget sammen med dem og for en relation af en eller anden form for dem." 

Du staver hele tiden "sku"  dvs. forkert.

Du lader gang på gang være med at give sætningerne et grundled. Den går ikke.

De afsluttende linjer er rodede, ulogiske og nærmest uforståeligt skrevet.


Svar #10
16. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

Har brugt sku / sgu i alt to gange, man kan ikke sige 'hele tiden' ved det ;).

Men kan du udpege / citere de sætninger som er primitive, kaotiske, ulogiske eller på anden måde trækker ned ?

Kan du også skrive hvorfor i detalje at jeg får 4/02?

Er klar over der er omkring 5 sætninger der er rimelig kogt ^^


Brugbart svar (2)

Svar #11
16. november 2016 af Stygotius

Du skriver fire (4)  gange ordet "sgu" som "sku". Desuden hører "sgu" ikke hjemme i en skriftlig opgave eller i skriftsprog i det hele taget.

".....men bliver nok brugt mest i din hverdag"  -hvis hverdag taler du om??

"Udtrykket ”at bygge bro” har nær intet med det egentlige det betyder."  Det er nonsens.

"Man ”bygger bro” allerede da man er helt lille"  Det hedder "når man er helt lille"

og for en relation af en eller anden form for dem." Sætningen er vrøvl, og du kan desuden ikke stave til "får"

"det har noget reel indflydelse". Mon det ikke hedder "nogen indflydelse?

"De fleste har en eller anden mening til de fleste ting"   Man har ikke en mening til noget, men om noget.

"Ved at have en mening har du en relation til de mennesker eller ting, derved har du ”bygget bro”   Det er vist bare simpelthen sludder og vrøvl.  I øvrigt skel der et punktum før "Derved", -ikke et komma.

"Danmarks flag er rødt og hvidt, Danmark er – praktisk talt – et demokrati. På denne måde giver vi lande meninger, og med meninger kommer der relationer." Det er blot rodet tågesnak. 

Da Danmark et næsten frit land, er meget imod Nord Korea, et diktatur."  Der skal nok megen fantasi til at kalde dette for en sætning.

Udtrykket ”at bygge bro” har nær intet med det egentlige det betyder, bortset fra det bogstavelige det betyder."   Mener du selv at dette har noget med dansk at gøre????   -eller at der er nogen som helst sammenhæng i det ?

"At bygge bro” er noget vi gør hele tiden", siger du først. Siden siger du "

"Er klar over der er omkring 5 sætninger der er rimelig kogt."     Kan du oversætte det til dansk??

............Vil du gerne have flere eksempler på ulogisk og uforståeligt sprog???


Svar #12
16. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

".....men bliver nok brugt mest i din hverdag"  -hvis hverdag taler du om?? Taler om læserens hverdag.

"Udtrykket ”at bygge bro” har nær intet med det egentlige det betyder."   det er nonsens.

At bygge bro, metaforiskt, at skabe forbindelser. At bygge bro, at bygge en bro, fysiskt.

"Man ”bygger bro” allerede da man er helt lille"  Det hedder "når man er helt lille"

grammatisk fejl

" og for en relation af en eller anden form for dem." Sætningen er vrøvl, og du kan desuden ikke stave til "får" stave fejl

"det har noget reel indflydelse". Mon det ikke hedder "nogen indflydelse?

stavefejl

"De fleste har en eller anden mening til de fleste ting"   Man har ikke en mening til noget, men om noget.

Hvad hedder denne specifikke type fejl?

"Ved at have en mening har du en relation til de mennesker eller ting, derved har du ”bygget bro”   Det er vist bare simpelthen sludder og vrøvl.  Kan ikke se hvordan dette er fuldstændig vrøvl :)

øvrigt skel der et punktum før "Derved", -ikke et komma.

grammatisk fejl

"Danmarks flag er rødt og hvidt, Danmark er – praktisk talt – et demokrati. På denne måde giver vi lande meninger, og med meninger kommer der relationer." Det er blot rodet tågesnak. Giver mening i mit hoved ^^

" Da Danmark et næsten frit land, er meget imod Nord Korea, et diktatur."  Der skal nok megen fantasi til at kalde dette for en sætning.

Jep, forståelig dog stadig.

" Udtrykket ”at bygge bro” har nær intet med det egentlige det betyder, bortset fra det bogstavelige det betyder."   Mener du selv at dette har noget med dansk at gøre????   -eller at der er nogen som helst sammenhæng i det ?

Sætningen er rimelig dårligt formuleret, men kan ikke se hvordan det ikke skulle have relevans for essayet.

"At bygge bro” er noget vi gør hele tiden", siger du først. Siden siger du "

"Er klar over der er omkring 5 sætninger der er rimelig kogt."     Kan du oversætte det til dansk??

Oversat til dansk "Er klar over at der er omking fem (5) sætninger, der er ikke er velformuleret og ikke har megen sammenhæng."

Kogt kan sammenlignes med "blød i bolden" eller "rimelig fucked". Som "fedt" og "cool", er "kogt" en del af hvad nogle vil kalde et tegn på udannede mennesker. Disse slags ord er tit brugt af væmmelige skabninger kaldet "teenagere", de er sku skræmmende. ^^

Hvis du stadig orker mig kan du forklare præcist hvad der trækker ned, hvor meget det trækker ned og hvorfor?

Tak for at du gider at hjælpe mig med dette, Stygotius.


Brugbart svar (1)

Svar #13
16. november 2016 af Stygotius

Det hedder stadigvæk  ikke "sku", men "sgu". Det er en sammentrækning af det gamle "sågu'", dvs. "så Gud"

Du bliver stadig ved med at sige ting som "Er klar over at der er...."  -uden noget grundled. Det er ikke dansk.

"men kan ikke se hvordan det ikke.....". Der er stadig ikke noget grundled.   

Ordet "kogt" er vist din helt egen private  form for slang.

Hvad menes der med "med meninger kommer der relationer." ???

Alt hvad jeg har hævnt, trækker ned, navnlig de håbløse formuleringer.


Svar #14
16. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

Btw "Alt hvad jeg har hævnt, trækker ned, navnlig de håbløse formuleringer." kan du forklare hvad ordet hævnt betyder?

Anyways, jeg ville foretrække at du ikke retter hvad jeg skriver til dig, men holder dig til stilen.

Ved ikke hvor gammel du er, men ordet "kogt" er et relativt normalt slang ord, ihvertfald i mine omgangskredse.

"med meninger kommer der relationer." Iforhold til at man skaber en form for forbindelse, burde havde været mere forklaret.

Så disse "håbløse formuleringer" og grammatiske fejl, trækker stilen helt ned til 02? Eller er der andet?

Synes at det skal sku være meget overdrevet hvis grammatiske fejl og "håbløse formuleringer" trækker karakteren helt ned til 02.


Brugbart svar (1)

Svar #15
16. november 2016 af Stygotius

Ja, det har du jo lov til at synes.

....Du skriver stadig "sku".


Svar #16
16. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

"Anyways, jeg ville foretrække at du ikke retter hvad jeg skriver til dig, men holder dig til stilen."

Så disse "håbløse formuleringer" og grammatiske fejl, trækker stilen helt ned til 02? Eller er der andet?

Føler du for at svare på spørgsmålet over? Føler lidt at du undgår har nemlig ikke set at du har svaret på det.


Brugbart svar (1)

Svar #17
16. november 2016 af Stygotius

Jeg forstår ikke dit sprog og har ikke mere tid.


Svar #18
16. november 2016 af Psychonaut (Slettet)

lmao


Brugbart svar (1)

Svar #19
16. november 2016 af SebastianAA11

Du har for mange fejl. 

Tips:  

- Husk tid og sted

- Husk at sætte kommaerne rigtigt

- Husk at beskrive tingene mere 

- Hvem/hvad/hvor

Du kan sagtens gøre det bedre. 


Brugbart svar (1)

Svar #20
16. november 2016 af MatHFlærer

#18 jeg synes din opgave fanger mig, men sprogmæssigt går det ikke så godt. Måske 4-7. Jeg er ikke dansklærer, men lidt har jeg da fra gymnasiet. 

I øvrigt som #3 skriver, så er det ikke os, men din lærer. Da har din lærer ordet. Holder stadig til 4-7 alligevel. Desuden, så synes jeg du godt kunne undlade "lmao" en anden god gang.... #17 prøver blot at hjælpe dig.

Peace!


Forrige 1 2 Næste

Der er 21 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.