Andre fag

Er mine standpunktskaraktere dårlige, gennemsnitlige, eller over middel?

17. november 2016 af Iodao (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Hej, jeg har lige fået mine første standpunktskaraktere, og jeg er ærlig talt rystet. Jeg troede, at jeg klarede mig meget bedere i de fag.

Jeg er dog stadig lidt usikker på om mine karakterer kan kvalificeres som gode, da jeg er den der har det højeste gennemsnit på hele min årgang.

Jeg har fået disser karakterer:

1 12-tal

14 10-tal

3 7-tal (som jeg er ret utilfreds med)

Min gennemsnit ligger derfor på: 9,7.

Er det godt, mellem, eller dårligt?
Og hvad fik i, i jeres første standpunktkarakter?

Brugbart svar (1)

Svar #1
17. november 2016 af MatHFlærer

Du er over middel. Jeg fik sgu da ikke det gennemsnit i folkeskolen. Jeg fik altid dårlige karakter haha. Du skal sgu nok blive til noget, så bare nyd det gennemsnit du har og sørg for at vedligeholde det, men du kan altid forsøge at hæve det. ;-) Godt skuldret.

PS: Du bør ikke være utilfreds med 7, mange kæmper for at få 7!


Brugbart svar (1)

Svar #2
17. november 2016 af ShadowFang (Slettet)

#0

Du kan være ganske rolig. Dit gennemsnit er udmærket.
Bare til reference er beskrivelsen af 7-trinsskalaen således:

Karakter            Betegnelse                                 Beskrivelse

12                Den fremragende præstation             Karakteren 12 gives for den fremragende præstation,                                                                               der demonstrerer udtømmende opfyldelse af fagets mål,                                                                           med ingen eller få uvæsentlige mangler.

10                Den fortrinlige præstation                  Karakteren 10 gives for den fortrinlige præstation, der                                                                               demonstrerer omfattende opfyldelse af fagets mål, med                                                                           nogle mindre væsentlige mangler.

7                  Den gode præstation                        Karakteren 7 gives for den gode præstation, der                                                                                       demonstrerer opfyldelse af fagets mål, med en del                                                                                   mangler.

Dette er de vejledende karakterbeskrivelser fra Undervisningsministeriets hjemmeside:
http://uvm.dk/Uddannelser/Paa-tvaers-af-uddannelserne/7-trins-skalaen/Karakterer-paa-7-trins-skalaen.

Læg mærke til de kursiverede ord, dvs. fremragende, fortrinlig og god. Nu er du også selv i stand til at vurdere dine karakterer, selvom der tidligere er blevet sagt, at "Du er over middel" (jf. #1), og at "Dit gennemsnit er udmærket".

En afsluttende bemærkning: Tag det helt roligt. Du går i 8. klasse og har masser af tid til evt. at forbedre dine karakterer (hvis det er det, du ønsker, men dit gennemsnit er som tidligere sagt ganske fint).


Brugbart svar (1)

Svar #3
18. november 2016 af FransiscoMertens

DU HAR ET SNIT PÅ 9.6. DET ER 73 % HØJERE END EN ALMINDELIG 8. KLASSER.

BARE ROLIG 8. KLASSE TÆLLER IKKE. :)


Skriv et svar til: Er mine standpunktskaraktere dårlige, gennemsnitlige, eller over middel?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.