Studievejledning

Side 2 - Stx om igen?

Brugbart svar (0)

Svar #21
26. december 2016 af DK9000

En erhvervsuddannelse kan alts være rigtig god. Hvis du ikke er særlig boglig vil jeg nok ikke anbefale at tage en tur paa uni. Hvis det har knebet med interressen under din STX uddannelse, saa tror jeg bestemt ogsaa det vil gøre det samme under et uni forløb. Hop du hellere ned til din vejleder og snak med ham/hende. Det kan være de har noget som du slet ikke har tænkt paa eller har overvejet. 

Kan huske jeg læste en artikel for noget tid siden, af hvem den er skrevet kan jeg ikke just huske, men et citat var "Unge mennesker bliver fremtidens arbejdesløse, med de fineste papirer". 


Svar #22
26. december 2016 af aresiio (Slettet)

Altså, jeg er meget sikker på at jeg har kompetencerne til det.. jeg har såmænd også interessen til at tage mig en videregående uddannelse.
 

Ville bare se, om der var en mulighed/en vej til at starte på et studie, som jeg interesserer mig for. Eller om der overhovedet findes et studie hvor der ikke er et gennemsnits krav? 


Brugbart svar (0)

Svar #23
27. december 2016 af Marcguld (Slettet)

Der findes masser af studier hvor alle blev optaget. Du kan se på KOT-tallene for sidste år og få lidt inspiration.

Og igen, erhvervsuddannelser er pisse gode, og der er behov for dem.

Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Stx om igen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.