Andre fag

Er mine karakterer gode nok, eller har min far ret?

19. november 2016 af Natriumklorid (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Hej alle...
Jeg har fået mine karaktere i Denver her uge. Til, at starte med var jeg rigtig stolt over dem, men den stolthed forsvandt hurtigt da jeg kom hjem til min far.
Han sagde, at mine karaktere var virkelig dårlige. Det synes jeg bare ikke giver nogen mening da jeg har fået disse karakterer:

15x 12-tal
2x 10-tal
1x 7-tal

(11,5 i gennemsnit)

Da jeg sagde, at tolv er den bedste karakter man kan få og, at jeg derfor har fået topscore i de fleste fag, sagde han bare:"Det kan godt være, men det er ret normalt, at få den slags karakterer, når man er på din alder. Du er ret gennemsnitlig". Bagefter sagde jeg: jeg er altså den eneste i min klasse, der har fået sådan nogle karakterer. Han trak bare på skuldrene og sagde: "så er din klasse ualmindelig dum" og grinte.

Jeg har prøvet, at undersøge landsgennemsnittet for første standpunktskarakter, men jeg kan ikke finde noget.
Er der evt. Nogle af jer der kender det/har en ide om det?
Eller måske kan i bekræfte min fars "statement", og har/havde et meget ens gennemsnit? Hvad fik i?
(Jeg har ikke kunnet spørge mine lærere endnu)


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. november 2016 af KanJegHjælpe (Slettet)

Jeg vil mene, at du har fået nogle meget flotte karakterer og et usædvanligt højt gennemsnit.

Dine karakterer har ikke noget med din alder at gøre, men med dine præstationer at gøre. At du har fået høje karakterer gør ikke dine klassekammerater dumme. Det viser bare at du er klogere / dygtigere end dem.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvad din far har gang i og hvad han vil opnå ved at nedgøre dig på denne måde. Det synes jeg ærlig talt ikke, at han kan være bekendt. Ja, undskyld at jeg siger det så direkte. 

Jeg synes, at du skal være stolt af dine flotte karakterer. Jeg synes også, at du snakke med din klasselærer om det og få det bekræftet.

Her kan du se et overblik over forskellige karaktergennemsnit i hele landet. Det er ganske vist til 9. klasses afgangsprøver, men giver alligevel et indtryk af niveauet:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-02-02-overblik-se-hvor-eleverne-scorer-hoejeste-karakterer-i-din-kommune


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. november 2016 af Skaljeglavedinelektier

Rigtig rigtig flotte karakterer. Du skal ikke høre på din far!


Brugbart svar (1)

Svar #3
28. november 2016 af FransiscoMertens

Forsæt udviklingen, lad vær' med at høre på andre - tro på dig selv.

11,5 i gennemsnit, mange kæmper for at få 4-5 i snit..


Brugbart svar (1)

Svar #4
08. december 2016 af CC12345

Det er da vildt flot. Enten tror din far, 13 er den højeste karakter, eller også ved han ikke, at karakteren 4 er den "jævne" præstation, og at dit gennemsnit derfor er rigtig højt. Fortsæt det gode arbejde!

Skriv et svar til: Er mine karakterer gode nok, eller har min far ret?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.