Andre fag

uddannelse

20. december 2016 af messk (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej folkens 

Jeg har et spørgsmål vedrørende det nye uddanelsesloft som er blevet vedtaget her idag. 

Jeg vil gerne læse diplomerings ingeninør inden for sundhedsteknologi. Vil det så sige at jeg kun kan læse bachlor uddanelsen som varer tre år eller hvad. Eller kan jeg stadig godt læse videre til kandidat uddanelsen i det mindste Forventer ikke at skulle læse til phd.

Er vildt forvirret 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. december 2016 af peter lind

Du kan godt fortsætte til kandidatuddannelsen


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. december 2016 af Therk

Uddannelsesloftet vil forhindre dig i at tage en uddannelse på samme niveau, som dem du har. Dvs. du vil ikke kunne tage andre bacheloruddannelser. Da en kandidatuddannelse er en 2- (i nogle tilfælde flere) års overbygning på bacheloruddannelsen kan du godt tage den; den er ikke på samme niveau. Men du vil være begrænset til kandidatuddannelser, som er viderebygninger af din færdiggjorte bachelorgrad, naturligvis, da du ikke kan tage flere bacheloruddannelser (fx skift fra ingeniør til jura).

(Ud over de særtilfælde af uddannelser, som du stadig kan tage og er finansierede)


Svar #3
20. december 2016 af messk (Slettet)

ok har forstået det nu mange tak for hjæpen. Er i det mindste glad for at jeg kan læse til kandidat i det mindste på statens regning. Tænker bare nu hvorfor betaler vi så meget i skat og samtidig bliver der skåret ned. For alt hvad vi betaler beholder staten jo bare for sig selv. Er meningen ikke at statens goder skal være en gavn for alle borger i danmark og ikke kun til de magthavende 


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. december 2016 af Therk

Velbekomme.

Staten beholder naturligvis ikke pengene selv, det er absurd. Nogle områder beskæres, mens der indsættes flere midler andre steder. Jeg skal ikke retfærdiggøre den beslutning de har taget her, men kun finansiering taget i betragtning, har de besparet på uddannelsesområdet for at få råd til andre udgifter. At det kun føles som der altid kun bliver skåret ned er fordi det rammer hårdere; ligesom at tabe i spil er værre end at vinde i spil. Skattelettelser fx kræver også en udgiftsnedsænking, men skattelettelser vil de fleste gerne have. Ellers løber regnskabet ikke op. Det er altid det sure med det søde. Ikke kun surt, ikke kun sødt.


Skriv et svar til: uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.