Studievejledning

Droppe ud og forny karakterer?

30. marts 2017 af noname132

Hej!

Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke har fuldført alle tre år og derfor ikke har fået hue og alt det samt alle eksamnerne, kan man så droppe ud og starte forfra ift. karakterer og det? Og vil karakteren for biologi B egentlig så ikke også blive slettet, selvom jeg havde fuldført dette fag?

Tak! Håber i forstår, selvom jeg er en smule træt ;-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. marts 2017 af Skaljeglavedinelektier

Tag en snak med din studievejleder.

Er det så slemt, at du er villig til at starte helt forfra? En dårlig karakter eller to er vel ikke Jordens undergang. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. marts 2017 af Smut1

Hvis du er meget interesseret i at få et højere gennemsnit, så kan du droppe ud, når du har fået dine afsluttende karakterer fra 2.g og så skifte til hf-enkelfag (fjernundervisning). Du kan sagtens tage de fag du mangler i løbet af et enkelt år, da du ofte være godt stillet, eksempelvis i dansk (0-a niveau), hvor du allerede har en del færdigheder. Du vælger selv, hvilke fag fra dit gymnasium, du ønsker at få merit for.

Du skal have følgende fag for at få en fuld hf:

-Dansk A

-Engelsk B

-Matematik C

-Historie B

-Religion C

-Samfundsfag C

-Biologi C

-Geografi C

-Kemi C

Du skal desuden lave det, der svarer til en lille SRP (SSO), og så AT (EP/EPR).


Skriv et svar til: Droppe ud og forny karakterer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.