Biologi

Skifte over til Medicin.

11. maj 2017 af Osam0040 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej.

Jeg har snakket med en del folk, og jeg har fået afvide at det kan lade sig gøre at tage 1 semester i Biologi studiet, hvor man kan efterfølgende vælge at starte på Medicin studiet. Det burde kunne lade sig gøre da man har samme grundforløb fik jeg af vide. Er det noget i kan bekræfte/afkræfte?


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. maj 2017 af klartilathjælpe (Slettet)

Hej 

Det kan desværre ikke lade sig gøre. Den eneste måde at komme ind på studiet er ved at komme ind via kvote 1 eller kvote.2 :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. maj 2017 af BadBoyBard (Slettet)

#0: Ellers kunne du også søge SDU via kvote 2. Hvis man har et snit på over 6 fra gym kan man komme ind på medicin via en SAT-lignende test samt et interview.


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. maj 2017 af DrNielsen

Kvote 1 eller 2 er desværre eneste vej ind som angivet i #1 :-(


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. maj 2017 af Stats

Altså... Man kan tage 1 år på den pågældende (forudsætter at de enkelte fag er ækvivalente med medicin studiet) og derefter søge om at blive forflyttet til en anden uddannelse. Dette skal ske senest i starten af april måned. Men der er ingen garanti for at du kommer ind. Dette kræver bl.a at der er plads.

|Aug| |Sep| |Okt| |Nov| |Dec| |Jan| |Feb| |Mar| |April| |Maj| |Jun| |Jul|

|-------------------------------------------------------------|----------------------|
Udd                                                                    Ans.                  1. år
Start                                                                 ny udd.                 slut

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #5
12. maj 2017 af Osam0040

I forhold til et studieskift, når man har færdiggjort 1 studieår, hvordan forgår det? Kigger de helt tilbage på ens gymnasium karaktere, eller er det hvad du har opnået på dit studie?

Brugbart svar (0)

Svar #6
17. maj 2017 af DrNielsen

Nu siger jeg lige noget inden forventningerne kommer for højt op. Det er som udgangspunkt ikke muligt at blive overflyttet til medicin fra en anden uddannelse. Var det det, ville biologi og alt muligt andet være overrendt af folk med drømme om medicin. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer andre steder, men jeg forventer det er det samme som på AU.

Her bliver alle ansøgninger om overflytning til psykologi, odontologi og medicin administrativt afvist, dvs. de bliver kastet i skraldespanden inden der overhovedet er nogen der får lov at se ansøgningerne - simpelthen fordi der ikke er plads. I det ekstremt sjældne tilfælde hvor der er pladser ledige - på medicin i hvert fald - vil standby-optagede få disse pladser tilbudt.

Jeg er ked af det, men jeg tror simpelthen ikke der er andet at gøre end at spidse blyanten. Jeg sad selv i sin tid og prøvede at finde alternative muligheder - men der er desværre ikke ret mange andre end hårdt arbejde :-(


Brugbart svar (0)

Svar #7
18. maj 2017 af Stats

#5
De kigger på de resultater du har op nået på dit første år.

Men som #6 skriver: Det kræver at der er plads.
(Måske er nogen droppet ud...
- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Skifte over til Medicin.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.