Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRO SPØRGSMÅL TIL MIN PROBLEMFORMULERING!

17. maj 2017 af AstridBB (Slettet)

Hey!
I min SRO har jeg valgt emnet identitet og senmodernitet. Hertil skal jeg analysere ''The sin bin or Lucy's heart''. Egentlig synes jeg, at min problemformulering er lige til, men.. I diskussionen bliver jeg stillet overfor opgaven;

''På baggrund af analysen ønskes en diskussion af, hvorvidt identitetsdannelsen er forbundet med større vanskeligheder i det senmoderne end i det moderne samfund. Inddrag i den sammenhæng psykologolisk teori. Inddrag selvvalgt litteratur om identitet''

Min spørgsmål til jer lyder:

1.Hvordan kan man forklare hvorfor det i det senmoderne samfund er mere besværligt at gennemgå en identitetsdannelsesfase?

2. Findes der nogle sociologer som understøtter noget fra det moderne samfund? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. maj 2017 af Bjarnesen (Slettet)

1. I det senmoderne er individet sat fri. Hvor identiten førhen var fast defineret, er den nu flydende og ikke bestemt. Det har derfor nogle (negative) konsekvenser). 

2. Understøtter hvad? 


Svar #2
17. maj 2017 af AstridBB (Slettet)

1. Ja okay, tak!
Jeg ved bare ikke hvilke konsekvenser det decideret kunne være. Ud over at vi har flere valg i det senmoderne samfund og at vi bliver påvirket meget af omgivelserne, så aner jeg ikke hvad mere jeg kan skrive.

2. Jeg mangler noget som kan understøtte denne her påstand om, at der er større vanskelighed i identitetsdannelse i det senmoderne end i det moderne samfund.
Giddens taler f.eks. Om det senmoderne så det kunne være fedt at vende ham mod en der siger noget (måske) modsat.

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. maj 2017 af Bjarnesen (Slettet)

1. Inddrag Giddens:

-Adskillelse af tid og rum
-Udlejring af sociale systemer
-Øget refleksivitet

2. Beck taler om risikosamfundet - måske kunne du inddrage det. 


Skriv et svar til: SRO SPØRGSMÅL TIL MIN PROBLEMFORMULERING!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.