Biologi

JORD RESPIRATION! HJÆLP!

26. september 2017 af Olivermj (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej allesammen jeg står med en masse spørgsmål som jeg håber at jeg kan få svar på.
?Spørgsmålene står nedeunder.

Hvilke andre arter er jordbakterierne vigtige for og hvorfor? (Her skal I mindst have eksempler med fra planter og dyr)

Hvilke funktioner har jordbakterierne i jorden?

Hvordan kan det påvirkes så jordbakterier trives? (kom med ex fra menneskelige faktorer, biotiske faktorer og abiotiske faktorer fx vejret)
 

Hvordan kan det påvirkes at jordbakterierne mistrives (kom med ex fra menneskelige faktorer, biotiske faktorer og abiotiske faktorer fx vejret)?
 

Hvordan tror I jordbakterierne trives i en konventionel jord og hvorfor?

Forklar, hvordan en pH-indikator kan anvendes til at påvise respiration.


?Tak for hjælpen!

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. september 2017 af Moderatoren

Det er ikke meningen med Studieportalen.dk, at man får besvaret sine lektier af andre. Det er jo snyd. 

Gør i stedet således:

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #2
26. september 2017 af Olivermj (Slettet)

Prøver virkelig selv at lave det, men intet kan jeg google mig til eller finde i min bog.
Håbede på at få en forklaring herinde.


Skriv et svar til: JORD RESPIRATION! HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.