Kommentarer til Studieportalen.dk

Mange spørgsmålstegn i matematiske udtryk

22. februar 2020 af Eksperimentalfysikeren

Det sker, at der i matematikspørgsmå optræder et stort antal spørgsmålstegn (se f.eks. tråden https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1939198). Det gør det svært at svare på spørgsmålet.

Det er ikke mit indtryk, at trådstarter er klar over, at det sker. Er der nogen, der ved, hvordan det sker? Hvad kan der gøres ved det?


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. februar 2020 af Stygotius

????????????????


Brugbart svar (3)

Svar #2
23. februar 2020 af KageSpiseren

Jeg vil tro at grunden til spørgsmåls tegn dukker op er pga den lærer eller den bog den studerende/eleven henter spørgsmålet fra kopieres jo fra læreren/bogen og sættes ind i SP. SP's "tastatur?" kan ikke genkende det som blev indsat fra en anden hjemmeside af og dermed dukker spørgsmålstegn op så fx. på den tråd du viste måtte x have været i billede format så der ikke stod x, men x.

Ellers ved jeg ikke hvorfor da dette er mit eneste sikre bud.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. februar 2020 af Stygotius

Man har sjældent set et sprog så forvirret og kaotisk og uforståeligt som det i ·# 2


Brugbart svar (1)

Svar #4
23. februar 2020 af StoreNord

Dengang jeg lærte at programmere, oplevede jeg tit, at programmer, jeg havde hentet på en hjemmeside ikke virkede. Så var det måske bare en apostrof, jeg skulle slette og skrive med mit eget tastatur. Måske skulle jeg copy/paste en speciel apostrof.

I nogle skoleopgaver bruges der fancy bogstaver som x og y. De kan kræve en anden codepage, end den man selv har på computeren. Eller måske et plugin. Eller man mangler en fond.

Det kan også være, man bare bruger forkert sprog eller tastatur. Så kan man måske ikke skrive snabel-A.

Ofte kan man rense en tekst for "urenheder" ved at smide den i browserens addresselinje og klippe den igen; altså "Paste/Copy".


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. februar 2020 af KageSpiseren

#3 der menes det, at de værdier i matematiske spørgsmål som ender med at blive et "?" her på SP er at det er en anden code page der kræves som #4 siger. 


Brugbart svar (1)

Svar #6
23. februar 2020 af StoreNord

Men ansvaret ligger stadigvæk hos eleven, som beder om hjælp med opgaven.


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. februar 2020 af Stygotius

Nej, jeg mener i # 3 at det sprog der er brugt i # 2, er fuldstændig kaotisk og forvrøvlet.


Skriv et svar til: Mange spørgsmålstegn i matematiske udtryk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.