Studievalg og videregående studie

Kvote 2 - hvad kræves?

19. juni 2021 af Dian123

Hej

Jeg har ikke gennemsnittet til at søge ind på hverken medicin eller odontologi som er de eneste uddannelser jeg nogensinde kan se mig i. Jeg er dog villig til at gå kvote 2 vejen og vil høre hvad jeg helt præcis kan/skal gøre for at blive accepteret på et af de to uddannelser (odontologi er dog første prioritet). Jeg vil også søge standby plads. Jeg prøver at søge ind på farmaci og anvende dette til min kvote 2 ansøgning - nogen der ved om det har en betydning for odontologi? Og hvad kan man ellers gøre for sin kvote 2 ansøgning? har i evt. hørt om nogen der kom ind på odontologi via kvote 2 og gik på farmaci - og hvordan de helt præcis kom ind?

Tak på forhånd! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2021 af DrNielsen

https://studier.ku.dk/bachelor/ansoegning-og-optagelse/kvote-2/kvote-2-forberedelse/?gclid=CjwKCAjwzruGBhBAEiwAUqMR8CmUIzhMhGSPNTdlWsYGLQvlv5m1pC-S_Jte5QpDmGg-77Uqua2qjxoCu0sQAvD_BwE


Svar #2
18. august 2021 af Dian123

Jeg glemte at skrive det var for Århus Uni og der kan jeg ikke finde noget om kvote 2 kriterier udover at de vil se på gennemsnittet af adgangskrævende fag...


Skriv et svar til: Kvote 2 - hvad kræves?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.