IT

indsæt ligning word

25. juni 2022 af shain - Niveau: 9. klasse
Hvordan kan man indsætte en ligning I word. Jeg ved godt det er alt=

Hvordan kan jeg få ligningen til at se pænt ud under hinanden? Når jeg trykker enter, når jeg har lavet en ligning går cursor ud af ligningen? Har et billede som jeg gerne vil have det skal se ud.

vedhæftet billede

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. juni 2022 af ringstedLC


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. juni 2022 af ringstedLC

Billedets ligninger er centreret med knappen tv. for "linjeafstand" (el. Ctrl+J).

Billedets tekst er venstrejusteret.


Svar #3
25. juni 2022 af shain

jeg vil gerne have ligningen under hinanden samt = tegnet står pænt under hinanden?

Svar #5
25. juni 2022 af shain

takker

Svar #6
25. juni 2022 af shain

Hvordan laver jeg præcis den samme ligning,som er markeret med rødt? Det er det jeg fisker efter? Jeg har forsøgt, men dog uden held. Jeg skriver ligningen: 2x+4=x-7 nu vil jeg gerne skrive 2x+4-4 nedenunder i samme ligning?

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. juni 2022 af Soeffi

#6. Det nemmeste er nok at vælge

Indsæt - Ligning

Herved kommer et tekstfelt med en ligning frem. Forrest i feltet skriver man 

\eqarray 

efterfulgt af mellemrumstegn. Den tekst, der stod fra starten slettes. Man skriver sine ligninger. For at justere dem sættes

& 

foran hvert lighedstegn. Dette tegn vises ikke, men angiver hvad der justeres efter. 


Svar #8
25. juni 2022 af shain

ok tak for det prøver dette

Brugbart svar (0)

Svar #9
26. juni 2022 af Anders521

#8 Så snart du har skrevet en ligning, så tryk Ctrl+Enter på tastaturet for at rykke ned til næste linje og klar til at skrive den næste ligning. Når dette er gjort, så placér markøren på venstresiden af et lighedstegn og højreklik med musen. Der kommer en menu frem. Vælg Justér ved dette tegn. Gør dette ved alle lighedstegn og så vil de alle blive justeret til at være lige under hinanden, som vist i dit billede i #1.


Svar #10
27. juni 2022 af shain

Tunsind tak for info modtaget!

Brugbart svar (0)

Svar #11
27. juni 2022 af Soeffi

#7. Jeg kan godt se, at det kræver en forklaring...

#6. 

1. Tryk Indsæt

2. Tryk på pil ned til højre for π (ligning)

3. Vælg den øverste ligningsform som vist

4. Den øverste er indsat.

5. Skriv \eqarray forrest

6. Skriv et mellemrum

7. Skriv et mellemrum mere

Den tekst, der stod fra starten slettes. Man skriver sine ligninger i de små kvadrater (man får et nyt på næste linje ved at trykke enter). For at justere ligningerne sættes

& 

foran hvert lighedstegn. Dette tegn vises ikke, men angiver hvad der justeres efter.

Vedhæftet fil:word_1.png

Brugbart svar (1)

Svar #12
27. juni 2022 af Anders521


Svar #13
28. juni 2022 af shain

Tak brugbar video.

Skriv et svar til: indsæt ligning word

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.