Dansk

tips til læsning-eksamen dansk

03. maj 2023 af MortenOlsenbande - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg skal til dansk eksamen i læsning i morgen. I eksamen er der 5 tekster, der skal læses igennem på 30 minutter, og man skal herefter besvare nogle spørgsmål ud fra teksterne. Jeg er en rimelig god læser, og har et stærkt ordforråd, men problemet er bare, at jeg hurtigt løber tør for tid :( Er der nogen, der har nogle tips til, hvordan jeg kan komme igennem prøven hurtigst muligt og nå det hele ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. maj 2023 af MoeMoney

Lav det i den rækkefølge der står, altså 1,2,3 men så spring derefter over til opgave 5 fordi den har flest point og opgave 4 plejer at være den sværeste, hvor man skal læse imellem linjerne.
Så lav opgaverne i denne rækkefølge:
1
2
3
5
4

Brugbart svar (0)

Svar #2
03. maj 2023 af SkolleNørd

Et rimeligt godt tip vil være, at du skal tage den med ro. Ofte løber man dem hurtigt i gennem, men misfortsår eller kommer til at hoppe nogle spørgsmål over. Yderligere så skal du være opmærksom på størrelsen af teksterne og spørgsmålene, så vælg enten at læse først og herfter kigge på spørgsmålene. Mit bedste tip er nok at læse teksten først, så du optager hovedpunkterne. Dette virkede bedst for mig, men der er jo også en del øveprøver, som du kan øve dig i.


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. maj 2023 af SkolleNørd

#2

Et rimeligt godt tip vil være, at du skal tage den med ro. Ofte løber man dem hurtigt i gennem, men misfortsår eller kommer til at hoppe nogle spørgsmål over. Yderligere så skal du være opmærksom på størrelsen af teksterne og spørgsmålene, så vælg enten at læse først og herfter kigge på spørgsmålene. Mit bedste tip er nok at læse teksten først, så du optager hovedpunkterne. Dette virkede bedst for mig, men der er jo også en del øveprøver, som du kan øve dig i.

Jeg har været til den og havde den følelse, at jeg klarede mig dårligt, pga at jeg var presset i tid, men ednte med en højere karkater end forventet.


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. maj 2023 af SkolleNørd

#0

Hej, jeg skal til dansk eksamen i læsning i morgen. I eksamen er der 5 tekster, der skal læses igennem på 30 minutter, og man skal herefter besvare nogle spørgsmål ud fra teksterne. Jeg er en rimelig god læser, og har et stærkt ordforråd, men problemet er bare, at jeg hurtigt løber tør for tid :( Er der nogen, der har nogle tips til, hvordan jeg kan komme igennem prøven hurtigst muligt og nå det hele ?

Hvordan gik det?


Svar #5
10. maj 2023 af MortenOlsenbande

det var virkelig slemt, og løb tør for tid ughhh. nåede at læse 4 tekster, og løb tør for tid ved den sidste tekst, så jeg skimmede den så hurtigt jeg kunne og gættede svarene på de sidste 5 spg. det værste var, at den var sværere end alle de øve-tests jeg havde taget,  så øve-tests gjorde ik engang gavn.


Skriv et svar til: tips til læsning-eksamen dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.