Dansk

Hvordan skriver jeg et indlæg til et magasin

27. august 2023 af Angela09 - Niveau: 8. klasse

Jeg skal skrive et indlæg, hvor jeg anbefaler min yndlingsserie til særnummeret af magasinet Unge & Serier. 

Som forberedelse skal jeg søge informationer om, hvorfor vi ser serier, og hvordan det påvirker os. 

I mit indlæg skal jeg :

redegøre for min  valgte series temaer, handling og målgruppe
argumentere for seriens særlige kvaliteter, og hvorfor andre unge bør se den
reflektere over, hvorfor vi ser serier, og hvordan det kan påvirke os.

hvordan stiller jeg indlægget op ? Hvordan starter jeg indlægget? Hvormeget skal jeg skrive om serien indhold?

er der nogen som har et eksempel eller skabelon .


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. august 2023 af Christianfslag

Hej!

Jeg synes, at du skal starte med at opstille de krav som indlægget har som en række punkter. F.eks. 'Tema', 'Handling', 'Målgruppe', m.m. Herefter vil jeg undersøge og skrive det du ved og kan finde ud af vedr. punkterne. 

Når du har skrevet til alle punkterne kan du begynde at sætte dem sammen til en sammenhængende beskrivelse af serien og det du ved om den. Bagefter vil jeg lave en introduktion hvor du skriver om hvorfor vi ser serier, hvordan de påvirker os, og evt. hvorfor serier har så stor appel ift. f.eks. film.

Til sidst vil jeg bruge dit kendskab til serien, og din nyfundne viden om hvorfor vi ser serier, til at reflektere over hvorfor netop din serie er interessant.

Fortsat god dag!


Svar #2
27. august 2023 af Angela09

Mange tak for hjælpen


Skriv et svar til: Hvordan skriver jeg et indlæg til et magasin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.