Studiebolig

Studiekontrol efter at have droppet ud

02. oktober 2023 af Albert19

Hej, jeg regner med at droppe ud af min uddannelse til februar/marts for så at starte på noget nyt til sommer. Dog bor jeg i en studiebolig, og der vil jeg gerne blive boende. Derfor vil jeg høre om nogle ved om mit boligselskab, vil kunne kræve studieaktivitet for min gamle uddannelse, efter at jeg er droppet ud? Og om det så ville kunne have nogle juridiske konsekvenser for mig for at have boet i en studiebolig i op til halvt uden at være studieaktiv?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. oktober 2023 af mariehønen333 (Slettet)

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage en snak med boligselskabet. Jeg tror, at det vil være bedre end at foretage sig noget "ulovligt" og bare håbe på det bedste. 

Som udgangspunkt skal du være under uddannelse og boligforeningen er lovpligtig til at foretage studiekontrol. Jeg ved ikke hvornår din boligforening foretager den. Et sted sker det i oktober / november.

Du er også pligtig til at meddele dem, at du skifter uddannelse.

Hvis du ikke foretager dig noget og de opdager det, vil du formentlig blive smidt ud på "røv og albuer".

Så derfor tag en snak med dem. Måske kan du blive boende alligevel, hvis der ikke er så stor rift om studieboligerne.

Ellers må du måske blive på din uddannelse, indtil den anden starter.


Skriv et svar til: Studiekontrol efter at have droppet ud

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.