Studiebolig

Bor på et kollegieværelse, men vil droppe ud af studie

25. september 2021 af prupledj

Hejsa.

Jeg sidder fast i et problem, hvor jeg stærkt overvejer at droppe ud af mit nuværende studie på DTU, men vil søge om genoptagelse efter sommer næste år. Jeg har fået et kollegieværelse (boligselskabet er KAB) og dokumenterede at jeg blev optaget på studiet. Jeg vil gerne høre, om mit kollegieværelse vil blive opsagt hvis jeg dropper ud, men jeg ved dog med sikkerhed, at jeg vil starte igen efter sommer. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg faktisk ikke kan bo på værelset længere.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar 2022 af SeniorMuhkkel

Mit bud vil være at ringe til boligvejledningen, da det kan være forskelligt fra boligselskab til boligselskab. Nogle giver lov til orlov på omkring et år hvis du kan dokumentere det. Mens andre siger at du inden for 3 måneder skal være studieaktiv igen for at blive boende på dit værelse. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. april 2022 af rakijovic

Boligselskaber ved langt henad vejen kun dét vi selv fortæller dem. Hvis det årlige studietjek lige er overstået, så har du ro og fred i et års tid. Desuden gør visse kollegier væsentligt mindre ud af studietjek end andre; det er typisk slumkollegierne / "berigeranstalterne" der er pænt ligeglade. Én af mine fhv. medstuderende endte med at blive boende i flere år efter udmeldelse, kun fordi hans studiekort var gyldigt flere år frem. Så han sendte den samme fotokopi ind år efter år, og hver gang blev den godkendt.:D Fed fidus. :D

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: Bor på et kollegieværelse, men vil droppe ud af studie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.