Matematik

Forstår ikke denne mærkelige opgavw

13. april kl. 15:39 af SkolleNørd - Niveau: B-niveau
Hej
Er der nogle der vil besvare denne opgave og forklare mig hvorfor de har skrevet det som de har skrevet??

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. april kl. 16:10 af Anders521

#0 Du skal forklare hvorfor de har skrevet det som de har skrevet. Det handler jo om at bestemme monotoniforholdene for f, så tag fat i lign. opgaver og se hvad du har gjort trin for trin. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. april kl. 17:04 af M2023

#0. En monotoniundersøgelse går ud på at finde nulpunkterne for f'. Derefter undersøger man f' i de fremkomne intervaller og konkluderer, om f er voksende eller aftagende udfra fortegnet for f'.

Som #1 vil jeg gerne høre dit nærmere bud først.


Svar #3
13. april kl. 23:02 af SkolleNørd

Jeg har aldrig haft sådan wn opgave, det er derfor jeg er på bar bund og godt kunne bruge nogle forklaringer til besvarelserne til hver sætning.

Brugbart svar (0)

Svar #4
14. april kl. 09:23 af M2023

#3. Prøv at sammensætte tallene 1-5 med bogstaverne A-E som vist nedenunder. Kom gerne med yderligere forklaring.

Vedhæftet fil:differentiation.png

Svar #5
14. april kl. 17:43 af SkolleNørd

#4
#3. Prøv at sammensætte tallene 1-5 med bogstaverne A-E som vist nedenunder. Kom gerne med yderligere forklaring.


Det går ikke op med dine forklaringer. Kan du vise mig de korrekte nu?
Vedhæftet fil:image.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #6
14. april kl. 20:01 af StoreNord

#0
På hver af de vandrette streger skal du forklare, hvad det er der sker til venstre. For eksempel hvordan man kommer fra ligningen 3x2-3 = 0 
                                     til ligningen    x2 = 1.


Svar #7
14. april kl. 21:07 af SkolleNørd

#6
#0
På hver af de vandrette streger skal du forklare, hvad det er der sker til venstre. For eksempel hvordan man kommer fra ligningen 3x2-3 = 0 
                                     til ligningen    x2 = 1.


Det er også hvad jeg har gjort bla ved brug af de forklaringer som mathon har givet mig.

Skriv et svar til: Forstår ikke denne mærkelige opgavw

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.