Afsætning

Distribution og Promotion

03. november 2012 af thecartman (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle.

Jeg sidder med følgende spørgsmål:

”Vi ved fra undersøgelser, at købet af slik ikke planlægges. Faktisk træffer forbrugeren næsten altid beslutningen i butikken, og den tager i gennemsnit kun 6 sekunder. Vi prioriterer in-store aktiviteter i tæt samarbejde med detailkæderne frem for reklamekampagner, der er rettet mod slutbrugeren”, udtaler adm. direktør Niels Petersen.

Forklar, hvad udtalelsen betyder for Carlettis distribution og promotion.

 

Jeg har bare svært ved at forklare hvad det betyder for distributionen. Er jeg forkert på den hvis jeg skriver, at det betyder, at de skal have en bred markedsdækning deraf indirekte distribution og strategien intensiv distribution?

 

Tak på forhånd:D


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. november 2012 af PernilleKn (Slettet)

Hejsa,

 

Mit bud vil være at Carlettis skal sælge fra detailforretninger, som sælger de varer kunden planlægger at købe altså dagligevarer, fordi det er her kunden skal påvirkes til at købe slik. - Dermed sagt at Carlettis ikke skal satse på slikbutikker, hvor kunden udelukket kommer for at købe slik, og hvor købet så vil være planlagt.

 

Venligst Pernille  


Skriv et svar til: Distribution og Promotion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.