Andre fag

AT2

12. oktober 2005 af maltbolsje (Slettet)
Så er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.
Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger:
- Emne
- Samarbejdende fag
- Slutprodukt
- (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)
Men kør den som du lyster...

Svar #1
12. oktober 2005 af maltbolsje (Slettet)



Jeg tilføjer lige et punkt:
Hvad har du lavet i de forskellige fag?
Hang det sammen?

Svar #2
12. oktober 2005 af maltbolsje (Slettet)

Jeg starter ud:
Sociale forskelle/ulighed, dansk (3 moduler), samf (4½ modul), mat (7 moduler). (Et modul = 90 min.)
Slutprodukt: Fremlæggelse og skr. logbog af en art. Give kritik af de andres fremlæggelse (ja, man SKAL!). Kompetencer: Redegøre og analysere. Lettere i forhold til før, synes jeg.

Dansk: Kigge på læserbreve og bruge en speciel model til at analysere dem. Lidt trivielt, og for kort tid til at gå i dybden.
Samf: Okay. Lidt kedeligt, men bryder mig heller ikke om faget eller læreren.
Mat: 7 moduler! Jeg kunne godt holde til det, men de andre var ved at gå i opløsning over 4 moduler på en dag. Selve stoffet var ikke så svært - bevisførelse og statistik - hvor jeg helst vil have noget mere om bevisførelse i forhold til statistik, som var meget samf-agtigt med baggrundsvariabler og forskellige begreber som boksplot. Vores lærer skulle virkelig pensle det ud, selvom alle fattede det.

Svar #3
12. oktober 2005 af maltbolsje (Slettet)

I øvrigt: Hvorfor så mange mat-timer i forhold til dansk og samf?

Brugbart svar (0)

Svar #4
12. oktober 2005 af allan_sim

#3.
Tja, matematik er et stort fag timemæssigt, og da man skal afgive i omegnen af 20% af timerne til AT-forløbene, så vil matematik bidrage meget. Da man samtidig normalt begrænser sig ikke at deltage i alle AT-forløb, så vil timerne skulle fordeles med større klumper. Der er således mange rent skematekniske ting, der skal falde på plads.

Her mente matematiklæreren og teamet vel, at det var relevant at få den deskriptive statistik på banen, fremfor at fordele timerne ligeligt mellem flere emner.

Har du overvejet at spørge din lærer?

Svar #5
12. oktober 2005 af maltbolsje (Slettet)

1. del: Nåh okay.

2. del: Det er vel fint nok, men jeg har haft om deskriptorer, kummuleret frekvens, sumpolygon osv.
Det er jo ikke det helt svære at sætte sig ind i, det er bare nogle begreber man skal have på plads. Men næææh nej, vi skulle lave prikdiagrammer og pindediagrammer og bestemme gennemsnittet og medianen af en hulens masse tal, som skulle stilles op i rækkefølge og fremvises grafisk. Slavearbejde... og nej: vi måtte ikke bruge computere, for vi skulle have det under neglene.
Alle de statistikbegreber har vi slet ikke brugt i hverken samf og da slet ikke i dansk. Så samarbejdende tværfagligt? Hmmm.

Brugbart svar (0)

Svar #6
12. oktober 2005 af Fjolset (Slettet)

Afsluttede mit andet AT-forløb sidste uge.

- Emnet var: "Sprog og kultur"

- Fagene: "Dansk, 3. sprog, engelsk, musik/billedkunst

- Slutprodukt: Fremmelæggelse i dansk, og aflevering i musik/billedkunst.

- Denne gang var der er ikke så meget sammenhænge blandt fagene, og det var betydeligt nemmere og mere overskueligt. Men i bund og grund er jeg træt af de der forløb, det skal bare overståes! Det samme gælder for grundforløbet, glæder mig til at komme "rigtigt" i gang.



Brugbart svar (0)

Svar #7
12. oktober 2005 af Fjolset (Slettet)

Præcis alt det du siger du har lavet i matematik, lavede vi i vores forrige forløb.

Desuden i dansk er det også det samme hvor vi også kiggede på læserbreve.

Svar #8
13. oktober 2005 af maltbolsje (Slettet)

"Vi takker dig for dit bidrag."
Hvordan foregik det, når klassen har hhv. drama (i hvert fald hos os), musik og bk samt 2. fremmedsprog? Gør det, at det ikke hænger så godt sammen?
Alt i alt ligner det vores lidt, så det er sikkert bestem fra undervisningsministeriets side.
Desuden har lærerne nok fået inspiration fra emu.dk, hvis vores AT-forløb er så ens.

Men ja, jeg var allerede træt at AT inden det begyndte og glader mig også til, at det er overstået. Hellere kemi end AP!
Jeg er nu stadigvæk sur over, at vi har 2*90 min. om ugen til fransk. I både 1.- og 2.g.


----

Andre, der vil dele deres store visdom?

Svar #9
13. oktober 2005 af maltbolsje (Slettet)

bestemt, glæder.

Brugbart svar (0)

Svar #10
13. oktober 2005 af Fjolset (Slettet)

Ingen sammenhænge overhovedet mellem fagene i sidste AT-uge. Det var meningen vi skulle se "Romeo og Julie" som skulle bruges når vi lavede en analyse af "West Side Story" i musik, men det gjorde vi ikke så der var ikke noget sammenhænge.

Jeg har fransk 50 min. * 4 om ugen så du er heldige end mig. :P
Men glæder mig også rigtig meget til at have Biologi A og Kemi A.

Svar #11
13. oktober 2005 af maltbolsje (Slettet)

Fransk er det værste. Havde håbet lidt på, at man ville ændre det med den nye reform i forbindelses med at regering ville have mere naturvidenskab, men nej...

Har du forresten fysik på C? Altså i grundforløbet? Det er i hvert fald obligatorisk, men har fået at vide, at skolen individuelt må vælge mellem bio, kemi, geo og fys i grundforløbet. Alle de sproglige klasser har bio i stedet foo fysik, og jeg vil meget hellere have kemi i stedet for fysik.

Brugbart svar (0)

Svar #12
13. oktober 2005 af Fjolset (Slettet)

Ja har også fysik C, det kommer an på hvilken studieretning man har. Vores ligner meget hinanden så vi har sikkert de samme fag.

Fransk er kedeligt men ikke svært, har haft det i 3 år i folkeskolen og har det nu på begynder, så en god måde at for forhøjet sit gennemsnit på og så er det jo på A-niveau hvilket er bedre :D.

Brugbart svar (0)

Svar #13
13. oktober 2005 af Fjolset (Slettet)

for = få

Skriv et svar til: AT2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.