Erhvervscase
Stelton
Hvad er der galt med Stelton? Vi kan umuligt finde problemer til denne velfungerende virksomhed!
Svar #1
29. maj 2013 af nannaehlert (Slettet)
Vi sidder i samme problem.........
Vi har lavet noget leverandør, promotion, konkurrence og lidt produkt......
Svar #2
29. maj 2013 af mikkeell (Slettet)
Denne case er den til dato værste! Synes også at det er ekstremt svært at finde brugbare informationer om virksomheden.. Nogle der ligger inde med lidt guldkorn?
Svar #3
29. maj 2013 af mighanzi (Slettet)
Er der nogle der eventuelt har nogle flere udfordringer?
Vores udfordring er at flere af deres kunder går konkurs, eller de dør som han siger i videoen :-)
Han siger i videoerne at de ikke kan kommunikere med kunderne, hvilket også er en udfordring
Svar #4
29. maj 2013 af Jake94
Synes generlt det er irreterrende at de vælger en virksomhed som Stelton de som uarbejder disse opgaver sætter sig overhovedet ikke ind i dem. Stelton oplyser ikke engang deres omsætning:P
Svar #5
29. maj 2013 af LineSofieArentoft (Slettet)
Vi har valgt Steltons distribution som en udfordring, nogen der har en ide til en analyse model af dette?
Svar #6
29. maj 2013 af SimoneKlindt (Slettet)
Svar #7
29. maj 2013 af nannakjærpedersen (Slettet)
Det er udfordring for Stelton, fordi det tager 4 månederne at få leveret varerne fra leverandørerne til lageret!!!
Svar #8
29. maj 2013 af LineSofieArentoft (Slettet)
Men hvilken analyse model ville i bruge til dette? :-)
Svar #9
29. maj 2013 af SimoneKlindt (Slettet)
Svar #10
29. maj 2013 af nannakjærpedersen (Slettet)
Ja, men det eneste de producerer i DK er plastik termokander. Det når de ikke ret langt med. resten bliver produceret rundt i verden ;-)
Svar #11
29. maj 2013 af SimoneKlindt (Slettet)
Svar #12
29. maj 2013 af nannakjærpedersen (Slettet)
Nej, men derfor er det stadig en udfordring :P hvis der går noget galt, kan detailhandlerne ikke få deres varer til tiden XD
Svar #13
29. maj 2013 af LineSofieArentoft (Slettet)
Spørger lige igen, men hvilken analyse model ville i bruge til dette? :-)
Svar #14
29. maj 2013 af dd95 (Slettet)
Der burde være et helt kapitel i afsætningsbogen omkring distribution, under uddybelsen af de 4 p'er :-)
Svar #15
30. maj 2013 af gjalar (Slettet)
Hej venner!
vi sidder også i samme problem som jer. Jeg synes det er meget svært og finde relevante artikler om virksomheden, nogen som sidder inde med et par stykker som er noget værd?
ellers har vi brugt Pestel og værdikæden i vores synopsis.
Svar #16
30. maj 2013 af matildemarie (Slettet)
Er der nogen der ved om man i regnskabsanalysen skal lave en analyse af indtjeningsevnen? Man har jo ikke overskudsgraden? :)
Svar #17
30. maj 2013 af gjalar (Slettet)
Det er vigtigt man ikke belyser regnskabet for meget i ens synopsis, men bare sætter regnskabet som bilag til sidst opgaven. Men først til fremlæggelsen at man skal kunne besvare eller forsvare spørgsmål fra censor og lære.
Svar #18
30. maj 2013 af mortenbarca (Slettet)
Hej er der nogle som har funder markedsandele af markedet på det danske? Man kan ingenting finde i må meget gerne fortælle mig hvis i evt. kan finde omsætningen eller markedsandele over de forsellige konkurrenter og stelton.
Svar #19
30. maj 2013 af nannakjærpedersen (Slettet)
Det vil blive problemmatisk at analyserer indtjeningsevnen, når man ikke kan beregne overskudsgraden :) JEg mener derfor ikke man skal gøre det :)
Svar #20
30. maj 2013 af matildemarie (Slettet)
Vi er nemlig meget i tvivl om man skal gøre analysere indtjeningsevenen eller ej..
Hvilke KSF'er har i fundet? :)