Erhvervscase

Antal tegn på en side...

10. april 2021 af mimi293 (Slettet)

Hej

Der er et krav om, at jeg i min opgave skal have 2400 tegn med mellemrum, på hver af de sider jeg skriver. Men hvis jeg indsætter billeder(billeder tæller ikke med), kommer de jo til at fylde noget, hvordan kan jeg så stadig opfylde kravet?

Jeg skriver EOP på EUX. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. april 2021 af Sveppalyf

Mon ikke du lidt har misforstået hvad der står? Typisk angiver man hvor omfattende opgaven skal være ved fx at skrive "10-15 normalsider". Så har den pågældende uddannelsesinstitution så en definition af hvad en "normalside" er, og det er ofte "2400 tegn inkl. mellemrum". Det betyder at hvis du har en stor figur på en af siderne, så tæller den side så bare ikke som en hel normalside.

Du kan et eller andet sted i dit tekstbehandlingsprogram finde et sted hvor der bliver talt op hvor mange tegn du har skrevet, og så bruger du så det til at regne ud hvor mange "normalsider" du har skrevet. Altså en opgave på fx 10 normalsider behøver altså ikke reelt at fylde 10 sider.

Husk at der også plejer at være et krav om linjeafstand og skriftstørrelse. Typisk 1½ linjeafstand og skriftstørrelse 12. (Men ligegyldigt hvor stort du skriver, så er en normalside stadig 2400 tegn.)


Skriv et svar til: Antal tegn på en side...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.