Afsætning

SRP - CULT A/S

25. januar 2014 af Giues (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej!
Har et spørgsmål - Når der i min problemformulering står:
".. Redegøre for konkurrencesituationen for CULT A/S på det danske markedet for energidrikke" - Betyder det så, at jeg skal lave en Porters five forces?
Eller, skal jeg bar redegøre for, om de er på blue ocean eller red ocean, og hvordan konkurrencen ser ud på det markdet?? :)
(Og hvor kan jeg finde information, omkring deres markedsandel for energidrikke på danske markedet)? :)
Og, når der står "redegørelse" - Hvor lang skal besvarelsen så ca. være?
Altså, hvor meget bør man så gøre ud af denne opgave, når det kun er en redegørelse?


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2014 af MixZer0

Redegør - forklar konkurrencesituationen for Cult A/S...
- Hvem er deres konkurrenter? (Red Bull, Monster etc)

- Hvordan står de forskellige på markedet?

Find selv på mere :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. januar 2014 af Christianos (Slettet)

Du skal kigge på porters generiske konkurrencemodel og overveje porters model om potentielle indtrængere, substituerende produkter etc.

Sæt det i kontekst med firmaets generelle markedsføringsprofil for at vurdere konkurrenttruslen.

Skriv et svar til: SRP - CULT A/S

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.