IT

IT Case Odense Zoo

24. januar 2006 af henry1986 (Slettet)
hey vi er to piger der sidder og skal lave en case omkrign odense zoo. og vi har lidt problemer da ingen af os har de store IT nørder, så vi har svært ved at finde løsnings forslag til problemerne, er der en der gider hjælpe os lidt på vej.

på forhånd tak.

IT- Problemerne i Odense Zoo:

De har ikke nogen IT- strategi eller grundlæggende mål indenfor IT, de får hjælp fra et konsulent firma til at finde løsninger på de problemer der skulle opstå. Odense zoo har ikke nogle IT politikker, deres medarbejdere må gå ind på hvad de har lyst til

1. Sikkerhedsproblemer:

Kontrol af brugeradgang:
De har deres eget logon.
Alle deres maskiner er sat op i et peer – to - peer , med fast IP adresser.
De er ikke særlig godt beskyttet, idet dette gør at en maskines virus hurtig kan sprede sig til alle de andre computer.

Løsning:


Sikkerhed mod tyveri og data og hacking:

De har ikke nogen firewall, men kører NAT på routeren. Dette gør hackerne forvirret.

Løsning:

Sikkerhed ved daglig drift:

Dette nævner de ikke, så vi går ud fra de ikke har det.

Løsning:

Sikkerhed med Virus:

Norton AV 2001 og 2002.

Løsning



Sikkerhed mod tab af data:

De har udstyret til at kører backup, men de ved ikke rigtig hvornår det bliver gjort, dette er jo ikke sikkerhed, man skal jo gøre det regelmæssigt-

• Hjemmesiden:



Brugervenlighed

Den er mindre besværlig og mindre forvirrende. Der er for lidt informationer. Den er nemmere at overskue for folk der ikke er vant til at være på nettet. Men den kommer ikke bredt ud omkring zooen.

Designet:
2005 er meget mere professionelt design, og det fanger bedre øjet. Der er også pænere layout, og farverne er mere rene og mere stillet.
Den fra 2000 er lidt stil forvirrende, den er også mere kedelig og der er alt for meget tekst.


Målgruppen:
Deres målgruppe som er børn er ikke særlig tydelig ud fra hjemmesiden. Børn vil nok hellere se billeder og lærer noget om dyrene på en sjovere måde end og læse om dem.
Sproget er også middel svær.
Formål: at informere kunderne om hvad Odense zoo er.
Præsentation: farverne er meget forskellige og dette gør at det er grimt og se på.
Skrifttypen er meget dårlig, og mindre læsevenligt.


Administrator:

De har haft en IT medarbejder udefra til at komme hver gang der var noget galt, men det blev for dyrt i længden og de fik derfor en studerende til at hjælpe dem hvis der var noget der gik ned.
Ledelsen:

Direktøren er en gammel købmand, som ikke ved ret meget om IT. Dette gør at virksomheden ikke er med i den moderne teknologi, der sker ikke noget fordi de ikke ved hvad der er nødvendigt for at det er i orden. Han vil gerne spare penge.

Skriv et svar til: IT Case Odense Zoo

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.