Andre fag
Gæt på hovedemne i 3g's AT-eksamen?
En fra min klasse "har hørt en fugl synge" om at hovedemnet i år bliver "Drivhuseffekten". Hvis det er sandt, er jeg pænt meget på røven, for det første fordi det ikke interesserer mig det fjerneste, og for det andet fordi jeg så vil være nødsaget til at indrage naturgeografi B i opgaven, da det er det eneste naturvidenskabelige/matematiske fag jeg har.
Må vi høre nogle gæt - hvad bliver hovedemnet?
Svar #3
14. januar 2008 af anita_h (Slettet)
Svar #4
14. januar 2008 af allan_sim
Tja, hvis du ser i min profil, hvad jeg er for en slags, så vil du nok vide hvorfor :-)
Svar #5
14. januar 2008 af siimba (Slettet)
Det ville da være lidt at sætte nogle sproglige elever i klemme, hvis overemnet vra direkte drivhuseffekt.. Men det kunne måske godt være noget derhen ad - hvor man så som underemne kunne vælge det.
Noget bud har jeg dog ikke selv. Jeg håber bare ikke det er lige som sidste år med krig og medier.
Suk.. AT og jeg er altså bare ikke gode venner :(
Svar #6
14. januar 2008 af mikkel6300 (Slettet)
siimba - Personligt så jeg gerne, at vi først havde fået "Krig og medier" i år, fik et dejligt 10-tal (som desværre ikke kan bruges til noget) for min opgave om Leni Riefenstahls rolle i nazismen. Og ja, drivhuseffekten ville gøre det svært for humanisterne (som blandt andre tæller mig selv), men intet er jo heller ej sikkert endnu.
anita_h - Det ville faktisk være ret relevant, fordi det jo er et aktuelt emne.
Svar #7
14. januar 2008 af BentJ (Slettet)
Er det ikke kun rektor og inspectorerne der ved det?
Svar #8
14. januar 2008 af mikkel6300 (Slettet)
Svar #10
14. januar 2008 af hiat (Slettet)
Jeg håber selv på noget, hvor jeg kan kombinere samf og dansk/engelsk/historie.
I den forbindelse:
#1 Hvis jeg nu er så heldig, at min SRP falder inden for rammerne af AT-emnet, må jeg så gerne bruge min SRP? Så vidt jeg har forstået må vi ikke bruge forrige AT-forløb (eftersom de skal ligge i studierapporten), men hvordan er reglerne omkring AT, SRP/2g SP/2gs opgave i da/hi?
Svar #11
14. januar 2008 af siimba (Slettet)
Det var nu heller ikke fordi det gik mig dårligt med det emne (fik også 10). Jeg synes bare ikke det var et særlig inspirerende emne, ikke for mig personligt hvertfald. Men jeg tror nu ikke det ville ændre min opfattelse af AT hvis det havde været et emne jeg havde syntes var super spændende. Jeg har ikke mange positive at sige om AT. Men sådan er meningerne jo forskellige.
Men jeg tror også emnet kommer til at være meget bredt, når det nu er første gang - alle skal have en chance for at vælge noget de finder interessant, så man kan få udarbejdet en fornuftig synops + fremlæggelse :)
Svar #12
14. januar 2008 af Epimetheus (Slettet)
Emnet bliver uden tvivl bredt, men det bliver interessant at se hvilket faglige bindinger der er på...
/spændte hilsner
Svar #13
14. januar 2008 af mikkel6300 (Slettet)
"Men jeg tror også emnet kommer til at være meget bredt" - Jeg frygter at præcis det modsatte sker, at der kommer et skodemne som slet ikke er egnet for alle målgrupper (hum/mat/nat.vid/krea), så nogen sidder med en gang møg når den skal afleveres, hvorimod andre har en "klasseopgave", der går direkte ind til en 12'er.
Svar #14
14. januar 2008 af hiat (Slettet)
Svar #15
14. januar 2008 af Epimetheus (Slettet)
Svar #16
14. januar 2008 af hiat (Slettet)
Svar #18
15. januar 2008 af mikkel6300 (Slettet)
Svar #19
15. januar 2008 af Occulta (Slettet)
Umiddelbart står der INTET noget sted om at man IKKE må genbruge fra tidligere. På min skole forstås dette sådan, at genbrug faktisk er tilladt. Men man skal selvfølgelig sørge for at komme op på et endnu højere niveau denne gang - inddrage mere sekundærlitteratur, teori, metodebetragtninger osv. Evt. også med andet materiale eller en anden fagkombination. (Så viser det vel bare progression, ikke?)