Erhvervscase
Problemstilling...
Hmm... Problemstilling... er der nogen, der har sådan en ?
Svar #1
02. juni 2009 af peterk91 (Slettet)
Ja jeg er også interesseret i problemstillinger til FUR Bryghus aps. det er erhverscase :)
Svar #2
02. juni 2009 af Louise_g1 (Slettet)
Altså min klasse og jeg debaterede over facebook om hvorvidt eksport er et problem eller ej. - altså at de ingen eksport har. Hvad siger I?
Udover dét, har vi fundet andre mulige problemer og det kunne være dejligt at høre jeres meninger og holdninger om disse. Om de er relevante og om de er "sande" og evt. hvilke i finder mest væsentlige.
- Ingen defineret målgruppe
- Image (utroværdigt og ikke defineret fordi de sælger øl både til supermarkedskæder osv. og til specialbutikker)
- De sælger hos alle mulige kunder (altså ingen kritik hvad angår, hvilke kunder de skal sælge til)
- Evt. eksport - se øverts ^^
- Annonce kampagner mv. kun i lokalområdet
Svar #4
02. juni 2009 af Masela (Slettet)
Gode problemstillinger, dog syntes jeg lidt i mangler et utrolig vigtigt problem!
Svar #6
02. juni 2009 af jensen2 (Slettet)
Hvilket er det utrolige vigtige problem?
Hvad synes i om ideen om at om at bygge videre på deres ide om at producerer vand?
Svar #7
02. juni 2009 af Frk. Lækkermås (Slettet)
Kan det evt. være for dårlig markedsføring. altså at de kan lave en form for promotionskampagne da de jo kun har lokal markedsføring ?
Derved kunne man jo sætte noget om afkastningsgrad, overskudsgrad mm. ind så man også har noget der indgår fra VØ ?
Svar #8
02. juni 2009 af jensen2 (Slettet)
Jeg mener ikke at det ville være en god ide, i forhold til det store underskud de lider under pt.
Hvad mener du omkring det?
Hvor har i set at de kun markedsfører lokalt?
Svar #9
02. juni 2009 af Frk. Lækkermås (Slettet)
Ja det er rigtig nok. de har ikke pengene til det, men vi har ikke så meget andet.
de annoncerer lokalt det siger de i et af videoklippene
så skulle det være noget omkring rentabiliteten, logistik eller lign. vi er rigtig meget i tvivl om hvad det skal være fordi vi ikke synes der er meget kød på noget af det.
derudover er den meget kort, og man får ikke rigtig præcise fakta omkring de forskellige ting.
Svar #10
02. juni 2009 af Monana (Slettet)
Ja, det er svært at finde nogle indsatsområder, når ikke de har nogle penge at gøre noget for :s
Svar #11
02. juni 2009 af bigfresh (Slettet)
* Louise_g1
Igen defineret målgruppe - de har jo sat den til 30+?
Dit problem med image synes jeg lyder rigtig godt, dog har de et speciel produkt, de kun sælger til restauranter og speciel butikker.
Men ja vi har også overvejet eksport til det amerikanske marked, da de efterspørger de danske specieløl. Ellers muligvis England, da der er lille miljøafstand, og deres salg af øl er blevet forøget.
Svar #12
02. juni 2009 af jensen2 (Slettet)
ja det markedsfører sig i lokal bladet, men også i detail butikker og magasiner i hele landet - se alle vidoerne!
Ikke kød på noget?? Der er mange detaljer om alle deres ting..
Svar #13
02. juni 2009 af Champ01 (Slettet)
Vi har i vores gruppe gået ind og kigget lidt på følgende ting:
Hård konkurrence - 140 bryggerier landet over i alt i dag. Vi har dog ikke kommet på nogle løsninger endnu.
Salgs og distributionsomkostningerne - Over dobbelt så høje i 07 i forhold til året før.
Segmentering og målgruppevalg - Deres målgruppe er pænt dårlig. De siger selv bare 30+ hvilket er alt for stort omfang.
Derudover har vi set lidt på:
De mødes kun hver tredje måned for at snakke om den salgsmæssige situation og strategi. - Flere møder ville ikke skade?
Nogen der vil byde ind med konstruktivt?
Svar #15
02. juni 2009 af Frk. Lækkermås (Slettet)
ang. målgruppen 30 +
jeg kan ikke rigtig se hvad der er galt med den da der et i den alder man begynder at købe specialøl. men jo den er virkelig bred, og hvis man f.eks. skal promovere sig selv er der stor forskel på at komme ud til de 30 årige som de 70årige..
men ellers kan jeg ikke se den store udfordring og det store problem i målgruppen.. + at man altså ikke får en specielt god karakter hvis man bare segmenterer målgruppen. så skal det være fordi der er noget der er virkelig galt med den.
jeg tænker lidt om man kunne evt. kunne få flere leverandører, i stedet for at have 1-2 leverandører. derved ville de ikke være så afhængige af den ene leverandør
derudover kunne de evt lave en "hverdagsøl" eller hvad man kan kalde dem, som er en der er mere til de unge, og derved komme ud og promovere sig på den måde også når de alligevel kommer til beach partyer, open by night mm. så vi unge også får en 'oplevelse' af den.
vi har også i min gruppe overvejet meget med en rentabilitets analyse men er der nok a fylde på derfra?
Nogle der har noget at byde ind med?
Svar #16
02. juni 2009 af Hindballe (Slettet)
Vi har siddet og lavet ec sammen med en kold Fur øl ;) det er god øl :b
- anbefales at man spiser burger til :b
Svar #17
02. juni 2009 af Frk. Lækkermås (Slettet)
vi mangler stadig en ordentlig problemstilling.. så vi har ikke tid til at få fat på nogle.. ;)
Svar #18
02. juni 2009 af frau-muller (Slettet)
Vi er lidt i tvivl med noget omkring deres distribution..
De sælger gennem supermarkeder. Så det er vel hele DK
Men så siger han at de kun sælger til special butikker og restauranter fra Århus og opad?
Kan det passe? Så de sælger ikke til special butikker i KBH feks?
Svar #19
02. juni 2009 af Frk. Lækkermås (Slettet)
Det sidder jeg helt og bliver i tvivl om nu..
så vidt vi havde forstået var det bare ham der stod for distributionen dertil og så var der en anden der tog sig af den nedre dej af Jylland..
men vi kan self. tage fejl..
Svar #20
02. juni 2009 af sexY_Linda (Slettet)
Har i fundet ud af nogle relevante problemer til casen?
er faktisk ret forvirret, især med nøgletal --> hva skal man gårr ind og fortælle?? :S andre problemer ved vø udover nøgletal?
help hel help...