Psykologi

kønsforskelle og udviklingspsykologi

18. juni 2009 af saltum (Slettet)

hej

er det ikke ziehe eller giddens der snakker om at identitetsdannelse i det hyperkomplekse samfund er difineret af reflektivitet,  brud på den sociale arv og aftraditionalisering.

har i nogle gode tips til hvad jeg kan indrage til problematikken af kønsforskellene i skolen( så som at drengene modnes senere) har tænkt på den biologiske del og med feminisering af folkeskolerne. og hvad kan man sige der er af kønsforskelle efter 30 års alderen 


Brugbart svar (4)

Svar #1
18. juni 2009 af klotte (Slettet)

Ziehe taler om normernes opløsning og efekten af mediesamfundet hvor man zapper identitet.

Giddens lidt mere komplex - det kan du selv søge på.

Tips: urolige drenge der ikke kan rummes af folkeskolens feminene del ( læreridentiteten hvor kvindelige lærere føler de mister deres autoritet/ kontrol)

Den biologiske del har du fat i ....pas på modningsbegrebet. Krydsede hjernebaner. socialisering af piger med fokus på sprog....kvinder skal snakke om alt ! ( men må ikke vise vrede) Drenge må vise vrede( men lærer ikke italesættelsen ?)

30 års alderen: kvinden/ mænd er i princippet lige men en række mænd klarer sig bedre i lønforhanlinger og jobansøgninger: kvinder fokuserer ofte på de få ting de ikke kan og mænd fokuser på de få ting de kan ;)

søg selv på løn og kønsforskelle.

Hormonelt er kvinder præsset af det biologiske ur - og de skal være gravide amme osv.

Ofte tjener manden mest så det bliver kvinden der lettere kan blive hjemme / gå på nedsat tid osv.

Læs erikson om 30 års krisen for henholdsvis mænd og kvinder .

held og lykke


Svar #2
18. juni 2009 af saltum (Slettet)

1000 tak


Brugbart svar (3)

Svar #3
19. juni 2009 af klotte (Slettet)

Så lidt håber det er brugbart


Skriv et svar til: kønsforskelle og udviklingspsykologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.