Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 19981 til 20000 af 23676
-
Metodehjælp til min synopsis
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp mht metode til min synopsis. Fagene jeg har valgt at skrive i er Historie/Musik Jeg har brugt denne problemformulering: - Først ønskes en redegørelse for slavernes immigration til Amerika, herunder trekantshandelen. - Dernæst ønskes en analyse af sla... -
Eksamensprojekt Narcissisme
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om narcissisme til den mundtlige eksamensprojekt, jeg har fagene dansk og psykologi. Jeg har overvejet at læse 'plastic' af Mette Thomsen. Hvad kan jeg mere gøre? Jeg skal snart skrive problemformuleringen, og er total lost. Er der nogen, der har skrevet ... -
fransk eksamen
ForumindlægSkal op til fransk eksamen i morgen og ville lige forhøre mig om der evt. sidder nogle med analyse/resumeer/noter til mine tekster som jeg kan supplere egne noter med? Au revoir les enfants - Louis MalleQue le bête meure - Chabrol/GégauffLe petit prince - ExupéryLe sang des autres - Simone de Bea... -
CSR i samfundsmæssig belysning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og skriver SRP, og er gået lidt i stå med samfundsfagsdelen. Jeg har fået til opgave at analysere CSR i et samfundsmæssigt perspektiv og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Har læst lidt på Idealisme og globalisering, og prøvet at vikle den på ansvars/magtsfordel... -
Tragtmetoden, hvordan?!
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og er i gang med at skrive min SRP. Jeg skal bl.a. analysere Georg Jensens muligheder for ekspansion i Mellemøsten. Det har jeg valgt at gøre vha. tragtmetoden/modellen. Jeg er nu nået til punktet specifikke markeds og produktforhold og her har jeg svært ved at ... -
Litteraturvidenskab
ForumindlægHey...Jeg har lige afsluttet 2.g og er begyndt at tænke lidt grundigere over valg af videregående uddannelse... Pt står litteraturvidenskab øverst på min liste over drømmeuddannelser, så jeg ville høre, om der er nogen af jer, der kan fortælle lidt om den uddannelse eller anbefale nogle sider...?... -
Hvad skal jeg dog gøre!?
ForumindlægHej! Jeg skal for første gang op i mundt. dansk/historie - jeg skriver i dansk og har analyseret + fortolket "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået at vide, at jeg har 20 minutter til at fremlægge de vigtigste pointer fra min opgave, men har så derudover nu fået at vide a... -
Kemi C: stofmængde-opgave
ForumindlægJeg fedter lidt rundt med følgende opgave: "Ved analyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,48g. af stoffet indeholder 3,98g. kobber og 0,5g. oxygen. Beregn stofmængderne af Cu og O." Jeg har fundet ud af formlen: Cu2O, og fundet molarmassen. Herefter har jeg b... -
Komplekse koblingsmønstre for thalidomid
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive SRP om stoffet thalidomid, og skal i den forbindelse analysere et 1HNMR-spektrum for stoffet, hvilket har givet mig nogle problemer og er grunden til jeg skriver her. Jeg har nemlig svært ved at bedømme hvilken opsplitning signalet ved 2.27 ppm og 2.72 ppm er... -
HJÆLP MEGA HAST FRANSK ONS
ForumindlægHey Alle Jeg leder efter en som kan hjælpe mig med Fransk mod betaling, på Onsdag, i Århus! Jeg skal op til en Fransk mdt. eksamen på torsdag (Fransk begynder)! Skal trække et spørgsmål på onsdag som j har 24 timers forberedelse til. teksten skal analyseres på fransk som jeg så skal snakke om o... -
24 timers eksamen :O
ForumindlægHej SP :) Sidder i forberedelse til tysk eksamen i morgen, og har trukket en tekst af Jakob Arjounis, et uddrag af hans roman Magic Hoffmann :) Ville høre om der er nogen der har noget liggende, noter, analyse eller noget lingnende. :) For så ville jeg rigtig gerne se det.. Jeg ved ikke hvilke... -
Framing??
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i samfundsfag og engelsk med emnet "Integration i Storbritannien og UKIP", og jeg skal analysere en tale, hvor jeg skal inddrage 'framing'. Men jeg har svært ved at se, hvordan framing kommer ind i det. Kan heller ikke huske, hvad frami... -
Læserbreve og holdninger??
Forumindlæghttp://www.berlingske.dk/article/20090503/kronikker/705030056/ Hejsa, min lære har stillet os til opgave at vi skal analysere denne kronik, vi skal tage udgangspunkt i manden som skriver kronikkens holdninger og vi skal skrive et læserbrev.. men nu er spørgsmålet.. jeg ved ikke helt hvrdan jeg sk... -
Hjælp til latin
ForumindlægJeg skal til AP-eksamen på næste torsdag, og har egentlig rimelig godt styr på både syntaksten og morfologien. Hvad driller, er latin. Jeg kan godt bestemme substantivernes bøjning, og forklarer nominativ, akkusativ etc. Problemet kommer, når jeg skal lave en syntaktisk analyse af en latinsk sætn... -
VIL DU RETTE MIN SRP?
ForumindlægHej derude :) Jeg skriver SRP i dansk og bioteknologi, og jeg tænkte, om der er nogen derude, som vil rette min SRP? Emnet er aldring, og jeg skriver om telomerer, telomerase, antioxidanter og de frie radikaler. Jeg skal derudover analysere og fortolke Fagre nye verden af Aldous Huxley med særli... -
VIL DU RETTE MIN SRP?
ForumindlægHej derude :) Jeg skriver SRP i dansk og bioteknologi, og jeg tænkte, om der er nogen derude, som vil rette min SRP? Emnet er aldring, og jeg skriver om telomerer, telomerase, antioxidanter og de frie radikaler. Jeg skal derudover analysere og fortolke Fagre nye verden af Aldous Huxley med særli... -
Naja Marie Aidts "Lille Fedtøre"
ForumindlægHej! Jeg har trukket noveller til FSA dansk mundtlig eksamen, og har valgt "Lille Fedtøre" af Naja Marie Aidt. Det går fint med analysen, men da jeg mener den kan forstås på mange forskellige måder, vil jeg sætte pris på hvis nogle der måske tidligere har arbejdet med - eller kender no... -
Gammastråling ved henfald af grundstof- Haster!
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive srp om radon, og skal analysere de typer af henfald der sker i løbet af kæden. Dog ved jeg ikke hvornår der sker gammahenfald i processen.. er det noget man skal regne sig frem til eller kan aflæse eller hvordan? Jeg læste noget med at det er nogle grundstoffer efter gru... -
Hvorfor kan båndgabet bestemmes ud fra denne formel?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere dette forsøg: https://www.youtube.com/watch?v=SGdlq2r0dkQ Jeg har forstået det meste, bortset fra én ting. Hvorfor kan båndgabsenergien bestemmes ud fra hældningen af grafen * 2k? Dvs. denne formel er givet: Grafens x-akse er da 1/T, og y-aksen er 2.303&m... -
Bionedbrydelig emballage - Det haster!
ForumindlægHey, jeg er gået helt blank her Beskrivelsen ligger her http://www.vire.dk/frykman/opgaver/11-BT-4.pdf 1. Beskriv den kemiske opbygning af phosphoryleret stivelse 2. Forklar hvorfor det er nødvendigt at behandle peptidkæderne med SDS for at kunne adskille dem efter størrelse. 3. An...
