Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 3421 til 3440 af 57177
-
Skriftlig dansk!
ForumindlægHvilke emner var der oppe i skriftlig eksamen for HF 2006. Skriv dem venligst herinde. Det vil være dejligt.På forhånd tak! -
Dansk grammatik
ForumindlægHej. Nogen gode hjemmesider/råd til at øve kommaregler? :-) -
dansk politik.
ForumindlægHeii derude. Til de kloge: Havde man demokrati i Danmark i slutningen af 1800-tallet og i starten af 1900-tallet.(Mere præcist fra 1857-1912) -
dansk til engelsk
Forumindlæghej... jeg har skrevet det her til min opgave, som resumé. Denne opgave handler om mad og dens relation til fedme. I opgaven har jeg besvaret på de spørgsmål, som jeg fik udleveret af min vejleder i min opgave formulering. I opgaven har jeg beskrevet fedt, protein og kulhydrat både kemisk og b... -
Eksame dansk- det haster
ForumindlægJeg har trukket ondskab i mit fordybelsesområde, og har valgt teksten "Spasser" men er der nogle af jer, der kan give mig et resumé/referat af teksten, da jeg ikke er 100 % sikker på hvad den handler om? -
Dansk- aflevering
ForumindlægHej det drejer sig om, at jeg skal lave en roman analyse ,for har aldrig prøvede, at lave en før. -
Dansk Læseprøve
Forumindlæghej jeg er rigtig dårlig til dansk læseprøverne især til de der opgaver hvor man skal vælge et ord ud af fire mulige. er der nogen der har et tip til hvordan man kan lære at finde det rigtige ord som passer ind i teksten?? evt. har i en hjemmeside?? :) Tak! :) -
Hjælp til beregning af fysik opgaver - A niveau Stx sæt 03.06.13
ForumindlægHej har problemer med en opgave i mit eksamenssæt.. opgaven er opgave 5 i eksamenssættet som kan findes i linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130603%202stx131_FYS... -
Opgave til Mat A STX skriftlig eksamen 2023 6. December
ForumindlægHejsa - der har lige været eksamen i skriftlig Mat A og jeg undrede mig over hvordan man løser den vedhæftede opgave? Mange tak. -
Dansk til spansk haster hjælp (:
ForumindlægHey' en der kan hjælpe mig med det her oversættelse, fra dansk til spansk (: Har brugt google til nogle af dem men de giver ikke mening. 1. Hvornår begynder du urset i spansk? Når jeg er færdig med IT kurset. Før du begynder, vil jeg derne vide det. 2. Så længe du følger kurset, vil jeg hj... -
haster lidt..gammelt dansk
Forumindlæghej alle sammen jeg leder efter et std hvor jeg kan få oversat gammel dansk i dette tilfælde skal jeg få oversat en folkevise som hedder: "dronning dagmars død", da jeg ikke helt forstår den og har en opgave for hvor jeg skal skrive et resume af den. - ps. hvis i kan hjælpe mig med at f... -
Dansk eksamen
ForumindlægJeg skal op i dansk eksamen og har trukket visuelle udtryk. Jeg har valgt denne reklame som hedder "Blood" lavet af WWF i 2008. Jeg er lidt i tvivl med mine tanker omkring perspektivering til postmodernisme og ville spørge om det var noget som kunne bruges. Hvis det er andre interressan... -
Dansk essay.
ForumindlægHej der ude! Jeg skal til at skrive et dansk essay for første gang. Vi har fået nogle emner, det er lidt ligesom fristil - dvs. fri essay.. Jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Eller har tænkt meget over ansvar, men ved ikke helt hvordan jeg skal starte det, og hvordan jeg vil kunne for... -
Metode i dansk
ForumindlægJeg sidder og er i gang med mit AT projekt Jeg nævner hvilken periode min givne tekst er skrevet i, og fortæller hvordan det er karakteriseret i teksten. Mit spørgsmål er så hvilken konkret dansk metode det er. Hælder mest til at den er socialhistoriske, eller kan man også betegne det til at gå... -
Dansk årsprøve..
ForumindlægHejsa..Jeg skal til dansk årsprøve om noget tid(går i 2.g)Er der nogle der ved hvilket hæfte i var oppe i sidste år? Altså Eksamenshæftet fra sidste år?Ville gerne høre om man kan finde dem på uvm.dk eller hvor de kan findes?Og hvis der er nogle der ved hvor jeg kan finde hæftet fra Maj-Juni 1997... -
dansk eksamen
Forumindlæghej jeg skal op til dansk eksamen snart. Nogle der har gode råd? -
dansk på gymnasiet
ForumindlægHej jeg ville bare spørge, om nogen er jer vidste om man havde diktat eller læseprøve på gymnasiet, har nemlig fået vide at, det skal man ikke, så ville bare spørge om det kunne passe, skal nemlig til at starte på gymnasiet efter sommerferien, og hva med matematik, er det stadig færdighed og pro... -
at være dansk
Forumindlæghvis man har fået overemnet "at være dansk" i sin projekt opgave, hvad kunne så være et underemne? -
Hjælp til Dansk Novelle!
ForumindlægJeg har brug for en som enten gider skrive min novelle, eller rette den for mig nå jeg er færdig med den. Der er betaling til den som hjælper mig. 4400 Tegn ( Inklusivt mellemrum osv.. ) -
Skriftlig Dansk
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet de emner der har været oppe i HF eksamensæt(2005).Det er emner som følger:1. Henrik Pontoppidan: Havfruens sang.2. Jesper Hoffmeyer: Forfølelse.3. Kai Aalbæk-Nielsen: Nærkontakt i cyberspace.4. Marina Cecilie Roné: Fornuftsægte-ud-af-skabet.5. Benny Andersen: ...
