Matematik
Opgave til Mat A STX skriftlig eksamen 2023 6. December
Hejsa - der har lige været eksamen i skriftlig Mat A og jeg undrede mig over hvordan man løser den vedhæftede opgave?
Mange tak.
Svar #2
06. december 2023 af jl9
For at f er voksende, så skal f'(x)>0 for alle x.
Funktionen f' tager form som en glad parabel hvor værdien af k kan løfte grafen op eller ned i koordinatsystemet. Man kan derfor løse andengradsligningen f'(x)=0 under betingelse af at der kun er 1 løsning, Dvs. man finder den værdi af k som får den glade parabel til at ramme y=0 i ét punkt, og værdier af k større end dette vil således gøre f strengt voksende.
Svar #4
08. december 2023 af Hammodi
Alternativt kan man lave en grafisk løsning til opgaven, der du forklarer hvad der sker med grafen i et bestemt interval, jeg kan se at når k er 28 eller større bliver det grafen til et voksende ret linje
Svar #5
08. december 2023 af jl9
Definitionen af en ret linje vil det ikke opfylde. Man kan zoome ind og ud på sin graf, hvis man laver en grafisk løsning
Svar #6
07. januar 2024 af Frederiikke05 (Slettet)
Hej, har nogle muligvis hele Matematik A, stx, 6. december 2023? :) Vil virkelig gerne have den!
Svar #7
07. januar 2024 af M2023
#6. Se eventuelt eller spørg på https://matematikuniverset.com/matematik-a-stx.
Svar #8
07. januar 2024 af Frederiikke05 (Slettet)
Man kan ikke se de to nyeste som er 2023 decemeber og 2023 august... men tænkte måske dem som havde været oppe kunne have pdf gemt eller noget. :)
Svar #13
07. januar 2024 af M2023
#12. Hvis du sender sættet til Matematik Universet som nævnt i #7, så vil de sikkert gerne løse det.
Svar #14
07. januar 2024 af jimmybravo
Hey, kunne du også dele den samme du delte til Frederikke05.
Fortsæt god aften
// Jimmy