Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3701 til 3720 af 14099
-
minus point
ForumindlægGiver det minus point hvis man tit til eksamen siger "man siger"- eller "sådan noget" "eller et eller andet".. Sådan noget lignende? :) -
Hjælp!
ForumindlægHvad skal en tekstanalyse indeholde? Det er engelsk en "short story"! -
Gode råd..
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk på tirsdag d.26 og skal lave et 9-tal for at bestå eksamenskarakterne og dermed få huen.. Så jeg ville spørger om du har nogle gode råd/tricks og noter til dansk mundtlige eks.. mange gange på forhånd TAK!!! vh Henrik -
Politiske spørgsmål..
ForumindlægHiii alle studi'z.. - har lige nogle få spørgsmål, har ledt og søgt, men kan ikke "rigtigt" forstå det .. Så hvis en eller flere af jer kunne forklare disse ord, (meget konkret og lad som om det er til en 5. klasses elev!) : Hvad vil det sige at være "højreorinteret" og ... -
Emne til 2.g opgave
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive dansk/historie opgave i historie. Men jeg er fuldstændig på bar bund, når det kommer til valg af emner.. Er der ikke nogen der vil komme med en håndfuld gode muligheder? :) Hilsen Christiane. -
Sekularisering
ForumindlægHej Jeg skal skrive opgave om sekularisering. Vil skrive om emnet i forhold til middelalderen og op til oplysingstiden. Jeg vil så høre, om nogen har forslag til hvilke emner jeg kan/bør komme ind på. Evt. eksempler på strid mellem kirke og øvrige magthavere? Jeg takker på forhånd for eventuelle ... -
INDLEDNINGEN..? ER DER NOGET JEG MANGLER?
ForumindlægHEJ... JEG VED GODT DER ER ANDRE DER HAR SPURT TIL INDLEDNINGEN... MEN JEG VILLE GERNE VIDE HVAD SKAL DER MED DERI... JEG HAR SKREVET LIDT UNDER EN HALV SIDE I INDLEDNING OG JEG HAR FORSØGT AT FANGE LÆSEREN DERUDOVER HAR JEG SAMTIDIG MED EN BESKRIVELSE AF HVORDAN OPGAVEN SKAL OPBYGGES INDRAGET M... -
Srp opgave om apartheid
ForumindlægHej alle Jeg skriver studieretningsopgave i engelsk og historie og mit emne er apartheid i Sydafrika. I min analyse del skal jeg analysere Andrè Brinks, "A Dry White Season", og dertil har jeg brug for nogle sekundære kilder, der kan underbygge min analyse af romanen. Kilderne sk... -
rettelse af eksamens fremlæggelse
Forumindlægjeg har oprettet samme spørgsmål 2 gange for har fået af vide at nogle ikke kunne komme ind på mit andet indlæg hej alle sammen jeg skal til engelsk mundtlig afgangsprøve mandag og vil meget gerne få min fremlæggelse rettet, da jeg har planlagt at øve i morgen :) ... men her er så min fremlæggels... -
det gyldne snit
ForumindlægHvad er det gyldne snit på dette billede af bøgeskov i maj? Jeg ville mene billede nr. 2, men hvorfor er det det billede? Normalt skal man jo gå 38% ind på billedet osv., men så gælder billede nr. 1, og det syntes jeg ikke giver mening... Håber virkelig på hjælp, kig på det jeg har ve... -
Emne til SRP
ForumindlægHej alle Jeg vil skrive i Bioteknologi A og Dansk A i min SRP, men er meget i tvivl om hvilket emne der kunne være godt og spændende. Nogle forslag og evt. analyse i danskdelen? KOM MED ALLE FORSLAG I HAR :))) Jeg har en smule overvejer anoreksi med udgangspunkt i noget nutidig skønlitteratur d... -
litteraturhistorisk perspektivering
Forumindlæghej, hvad er en littearturhistorisk perspektivering, og hvordan laver jeg den til Emil Aarestrups digt? "Paa Sneen" -
Matematiske teorier
ForumindlægJeg sidder med SRP og der står således i min opgaveformulering "demonstrer det matematiske system bagved koden ved udledning af matematiske teorier" Jeg skriver om Enigma maskine kryptering. Mit problem er jeg ikke helt er sikker på om jeg forstår det jeg bliver bedt om. Er monoalfa... -
Argumentationsform
ForumindlægHej Hvad kan man komme ind på, når man skal karakterisere argumentationsformen i en kronik? Ud over appelformerne? -
OSO fremlæggelse
Forumindlæghej Jeg har lige afleveret mit oso produkt om IT. jeg skal i gang med fremlæggelsen, og tænkte på at tage it-historie. kan jeg godt eller er der andre der har nogle forslag?? mange tak for hjælpen -
Htx eller Stx
ForumindlægHej, jeg er i et lille dilema. Jeg går i HTX 1.g, men ved ikke om jeg skal skifte til STX. Jeg kan ikke lide geometry og trigeometry så meget. Jeg kan lide at regne ligninger osv. Jeg har valgt Mat A. Jeg tænker at flytte. Hvad tænker I? -
EMNE HJÆLP TIL SRP!!!
ForumindlægHej allesammen, Jeg har valgt fagkombinationerne Dansk(A) og Bioteknologi(A), jeg er dog i tvivl om hvilke emner der er interessante, I Dansk ville jeg kigge på en dagbog/reklame/dokumentar, og til bioteknologi havde jeg tænkt mig, at have om noget der påvirker kroppen, i form af et rusmiddel, ... -
tysk stil
Forumindlæghvordan skal jeg skrive min tysk stil? den skal bare handle om en ferie -
indledning
ForumindlægHey!Øhm, ved det her er et noget mærkeligt spm, men hvordan kan man lave en god indledning?Altså jeg mener, er der nogle hv- ord man kan sige til sig selv, inden man laver den? eller andre ting? jeg er mega dårlig til det med indledninger. Så hvis i sidder derude med nogle fif, vil jeg meget gern... -
High School Exchange Year Dansk?
ForumindlægHej Jeg har tænkt at tag et High School år, men jeg har brug for at have dansk også (Er ikke særlig god) men jeg har kiggede over alt og har ikke fundet noget om der er dansk undervisning? Og jeg tænkte at tag det i England, er fedt eller skal det være et andet sted? Tak for din hjælp ??
