Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3861 til 3880 af 14099
-
Kemiske bindinger
ForumindlægJeg har denne spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på nogen steder. spørgsmålet lyder: Hvad bestemmer muligheden for at danne kemiske bindinger? Håber at der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak! -
d-obitaldiagram
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået et spørgsmål som lyder: Tegn et d-orbitaldiagram med tilhørende elektronfordeling for [Fe(H2O)6]2+ Er der nogen der vil forklare mig hvordan denne opgave skal gribes an? På forhånd tak! -
Mad og mennesker
ForumindlægÅrets emner "Mad og mennesker" til AT-eksamenen. Jeg har besluttet mig for at skrive i biotek om livsstilsygdomme. Hvilket fag vil I anbefale, at jeg vælger at koble det sammen med? Har tænkt på dansk og samfundsfag. -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej jeg er en pige som ikke kan finde et produkt til min projektopgave. Mit emne er skønhedsidealer. Jeg vil gerne vise hvad skønhedsidealer gør ved mennesker og hvad for nogle skønhedsidealer der er rundt om i verden. Vil helst ikke lave video. Vil gerne høre ideer fra jer hurtig :) -
Sproglige krav til forskellige genrene
ForumindlægHej Er er der nogle der ved hvad det menes med ''sproglige krav'' ? Min opgaver er: Skriftlige genrer De skriftlige genrer kan fx være: Breve, artikler, manual, opskrift, hjemmeside, sms, e-mail, ansøgning osv. Opgaver 1. Fortsæt listen over skriftlige genrer. Du kan eventue... -
DHO - det moderne gennembrud - emne idéer.
ForumindlægNogle der har et par spændende idéer til DHO omkring det moderne gennembrud? -
Terapiformer i Danmark
ForumindlægJeg skal lave min endelige psykologi opgave Opgaven lyder beskriv de forskellige terapiformer i Danmark. Jeg vil hører om der er nogen herinde der kender til en side, hvor alle 400 og noget står, så det bliver lidt mere overskueligt På forhånd tusind tak for hjælpen -
Historie eksamen - perspektivering
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal op til historie eksamen i næste uge. Min lærer siger at, hvis man vil opnå en høj karakter, er det meget godt at kunne perspektivere til idag og kende til nutidens historie, altså sådan noget som Krim øen osv. Har i nogle gode ideer til noget perspektivering og er der ... -
Typiske træk for nationalsange
ForumindlægJgg sidder og skal til at analysere den franske nationalsang, og ska komme ind på hvad der er typiske træk for nationalsange. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive? Kan i komme med nogle ideer til hvad der er typiske træk fir nationalsange? :-) Det vil være en kæmpe hjælp! -
dansk digt analyse
Forumindlæghej jeg står i et problem jeg skal op i dansk mundtlig eksamen i morgen, og jeg er ikke helt færdig, jeg mangler genretræk og perspektivering. jeg har trukket danskhed, og jeg har valgt i danmark er jeg født af H.C.Andersen. Til perspektivering har jeg valgt Gi' mig danmark tilbage af Natas... -
Hjælp søges! Nogle samfundsfaglige genier? 9 klasses afgangs eksamen.
ForumindlægHej, jeg har trukket Unge ekstremister. Jeg har 24 timer til at udarbejde et produkt, der tager udgangspunkt i de problemer, som der er blandt unge i Danmark i forhold til ektreme holdninger. Jeg skal gennem produktet redegøre for hvilke grupper der befinder sig i Danmark, og hvad deres holdning... -
Emil Aarestrup
ForumindlægHvilken følgende træk har han, når han skriver digte? -
Engelsk eksamen 2022
ForumindlægHej jeg har engelsk eksammen d. 15 - 16 juni og skal aflevere min outline d. 30. maj. Jeg ville gerne snakke 5 minutter om det emmene jeg syntes er sværest som er: US history a story of conflict. Er der nogle gode emner i kan anbefale til at snakke i 5 minutter om? Så skal jeg også trække et s... -
Retorisk analyse
ForumindlægEr der en/flere der har lyst til at hjælpe mig med en retorisk analyse af en Kennedytale (udarbejdet af Theodore)? Jeg har talen på både engelsk og dansk. Er der nogle specielle kendetegn som går igen i Kennedys taler? Skriv gerne en privat besked hvis du kan hjælpe mig -
Karakterer til eksamen - hurtig hjælp (mediefag)
ForumindlægHej. Skal op i mediefagseksamen her om lidt, og forstår ikke helt, hvordan karaktererne forløber. Det er sådan, at jeg skal op med min gruppe og forsvare vores produktion og derefter en individuel eksamen kun med mig. Vil det sige, at jeg får 3 karakterer - fordi jeg både bedømmes for produktio... -
Det senmoderne samfund i usa
ForumindlægJeg skal skrive min SRO opgave om det senmoderne samfund i USA, med et indblik af euphoria (Nate og hans far) Men jeg har lidt svært ved hvad jeg kan skrive i min indledning, er der nogen der har nogen ideer? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej alle, Jeg har haft svært ved at gribe b) i den her opgave, er der venligst nogle der kan hjælpe? :)) -
del dine fejl
ForumindlægHvad ville it karakter være? -
hjælp til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til kemieksamen i morgen. Vi har fået udleveret et stykke papir, med 12 forskellige ting vi kan komme op i, med dertilhørende spørgsmål, og fagbegreber vi skal komme ind på. jeg har svaret på stort set alle ting, men har rigtig svært ved at forstå fagbegreberne, trods at jeg næst... -
Hjælp til analyse af DF valgvideo 2011
ForumindlægJeg skal analyse og vurdere DF's valgvideo 2011 jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gåtil opgaven. Nogen hjælp?
