Dansk

dansk digt analyse

15. juni 2014 af IdaMBreil (Slettet) - Niveau: 9. klasse

hej jeg står i et problem jeg skal op i dansk mundtlig eksamen i morgen, og jeg er ikke helt færdig, jeg mangler genretræk og perspektivering. 

jeg har trukket danskhed, og jeg har valgt i danmark er jeg født af H.C.Andersen. Til perspektivering har jeg valgt Gi' mig danmark tilbage af Natasja. Men jeg har ikke skrevet noget til genretræk eller til perspektiveringen. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2014 af JulieMSørensen

Til perspektivering, kan du måske kigge på forskellene mellem de to sange? H. C. Andersens har jo meget fokus på fædrelandskærlighed. Han lægger vægt på skønheden og fortæller, hvor meget han føler, han hører hjemme her. Helt omvendt kritiserer Natasja jo det nuværende Danmark. Hun længes tilbage til en bedre tid og kan ikke lide udviklingen.


Svar #2
15. juni 2014 af IdaMBreil (Slettet)

Har bare skrevet det her: • Perspektivering: Gi’ mig Danmark tilbage. ligheder: det er begge digte, de rimer, man kan synge dem, det har begge noget med danskhed at gøre. forskelle: den ene er skrevet af en mand, og den anden af en kvinde. det ene er nyt og det andet er gammelt. Gi’ mig danmark tilbage er en rap sang, og i danmark er født er folkesang.

Skriv et svar til: dansk digt analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.