Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Det senmoderne samfund i usa

09. december 2022 af ggxx

Jeg skal skrive min SRO opgave om det senmoderne samfund i USA, med et indblik af euphoria (Nate og hans far)

Men jeg har lidt svært ved hvad jeg kan skrive i min indledning, er der nogen der har nogen ideer?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2022 af mathon

Det senmoderne samfund i USA karakteriseres generelt ved et stærkt fokus på individualisme og en stadigt voksende teknologisk udvikling. Dette fører til en større mobilitet og fleksibilitet i befolkningen, samt en stadigt større globalisering af erhvervslivet og samfundet som helhed. Samtidig er der også en tendens til fragmentering af samfundet, hvor folk bliver mindre bundet til traditionelle strukturer som familie, religion og lokalsamfund. Der er også en stigende polarisering i samfundet, både politisk og kulturelt. Alt i alt kan det senmoderne samfund i USA beskrives som en stærkt individualiseret og teknologisk avanceret samfund, der er præget af stor mobilitet, globalisering og fragmentering.


Skriv et svar til: Det senmoderne samfund i usa

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.